امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

سلول ها در اکسل  به کاربر  این قابلیت را می دهد که با دادن مقادیر مختلف به آن انواع و اقسام نمودار ها را در ظاهر های مختلف برای خود تولید کنید، رسم این نمودار ها نکاتی دارد که در این آموزش اکسل  به آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

ساخت نمودار ساده

برای تهیه یک نموار خطی مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا مقادیری را باید به عنوان داده های مورد نظر خود وارد حداول اکسل کنید و سپس آن ها را انتخاب کنید، مثلا در شکل زیر رنج A1 7 را  انتخاب کنید.

در منوی Insert و در گروه Chart گزینه Line را انتخاب کنید و سپس Line with Markers را انتخاب کنید، ظاهر تمامی موارد از شکل یا آیکن آن ها پیداست.

ستون های جدول هر یک نموداری جدا شدند، ردیف های جدول در محور افقی نمودار قرار گرفتن و مقادیر داخل جدول نیز در ستون عمودی نمودار قرار گرفتند.

تغییر نوع جدول دراکسل

این امکان به راحتی در دسترس است. چارت ایجاد شده را با کلیک کردن بر روی آن انتخاب کنید، در این حالت رنج مربوطه هم رنگی می شود، و سپس به منوی نمودار ها رفته و نمودار دلخواه را انتخاب کنید

ار به رنج انتخاب دقت کنید به سه قسمت تقسیم شده که هر یک با کادر هایی با رنگ های متفاوت نشان داده شده اند، این سه قسمت در واقع محور افقی(در این شکل به رنگ بنفش)، نمودار مجزا(در این شکل به رنگ سبز)، و محتوای نقاط یا ارتفاع خطوط(در این شکل به رنگ آبی) در جدول می باشند. در جدول ایجاد شده هم رنگ های به همین صورت است

خب ممکن است دوست نداشته باشید ترتیب محور های نمودار شما به این شکل باشد و میخواهید محور افقی حیوانات باشند و نمودار هر ماه مجزا باشد.

تغییر مبنای جدول در excel

نمودار خود را پس از ساخته شدن انتخاب کنید.

منو هایی به نوار ریبون اضافه می شوند.

در تب Design روی دکمه Switch Row/Column کلیک کنید تا مقادیر جا به جا شوند.

 

تیتر جدول در اکسل

نمودار خود را پس از ساخته شدن انتخاب کنید. و سپس وارد تب Layout شوید و روی Chart Title کلیک کنید، و مطابق آیکون های نشان داده شده مکانی برای نمایش تیتر خود انتخاب کنید.

 

 

 

نمایش راهنمای نمودار (رنگ بندی نمودار)

برای اینکه مشخص کنید راهنمای رنگ بندی نمودار در کجا نمایش داده شود یه تب Layout مطابق انتچه بالا تر ذکر شود وارد شوید و سپس روی Legend کلیک کنید و مطابق آیکن هر گزینه یک مورد به دلخواه خود انتخاب کیند، ب

 

برچسب داده ها (Data Labels)

شما می توانید با نمایش مقادیر هر ستون روی آن به کاربر خواننده ی جدول کمک بیشتری کنید، برای اینکار مطابق آنچه گفته شد وارد تب Layout  شوید و سپس Data Labels را انتخاب منید و حالا باز هم مطابق آیکن های نمایش داده شده هر کدام را که می پسندید را انتخاب کنید.

 

 

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه