امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در تهیه بسیاری از گزارشات در نرم‌افزار ورد نیاز است تا اعداد بصورت فارسی نمایش داده شوند. اگرچه روش‌های سریعی برای انجام اینکار وجود دارد ولی این روش‌ها موقتی می‌باشند و با توجه به تنظیمات متفاوت زبان در رایانه‌های مختلف، اعداد بطور دائمی بصورت فارسی نمایش داده نمی‌شوند. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام این کار بصورت دائمی و با امکان نمایش صحیح در تمام رایانه‌ها آشنا شوید.

یکی از روش‌های نمایش همه اعداد بصورت فارسی در Word استفاده از روشی است که در مطلبی تحت عنوان "نمایش اعداد بصورت فارسی در نرم‌افزار Word" آموزش داده شده است. در این مطلب اشاره شده است که اگر در بخش Numeral تنظیمات نرم افزار Word، گزینه Context را انتخاب کنید اعدادی را که به فارسی تایپ می‌کنید و یا قبلا تایپ شده اند، بصورت فارسی و اعدادی را که به انگلیسی تایپ می‌کنید و یا قبلا تایپ شده‌اند، بصورت انگلیسی نمایش داده می‌شوند و یا اگر گزینه Arabic یا System را انتخاب کنید تمام اعداد (چه فارسی و چه انگلیسی)بصورت انگلیسی نشان داده می‌شوند و اگر گزینه Hindi را انتخاب کنید، تمام اعداد (چه فارسی و چه انگلیسی)بصورت فارسی نشان داده می‌شوند.

اما در مطلب حاضر، هدف ما این نیست که صرفا نحوه نمایش اعداد را در یک سیستم تغییر دهیم بلکه هدف این است که اعداد نوشته شده‌ی انگلیسی را به طور دائمی به فارسی تبدیل کنیم و یا بالعکس، چون اگر صرفا نحوه نمایش را تغییر دهیم در سیستم دیگر با تنظیمات دیگری اعداد بصورت متفاوت نمایش داده می‌شوند.


روش اول: با استفاده از قابلیت جستجو و جایگزینی پیشرفته‌ی نرم افزار Word

در نرم‌افزار Word، برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس از قابلیت جستجو و جایگزینی پیشرفته‌ی نرم افزار Word که قبلا در مطلبی با عنوان "جستجو و جایگزینی پیشرفته در نرم افزار Word" آموزش داده شده است، استفاده می‌کنیم.

1- تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی:

در نرم‌افزار ورد با فشار دادن کلیدهای Ctrl+H، کادر Find and Replace با تب فعال Replace باز می‌شود.برای جستجوی اعداد ابتدا در قسمت Find What کد #^ را تایپ کنید. سپس در قسمت Replace With کلیک کنید و از قسمت Format گزینه Language را انتخاب کنید. در پنجره Replace Language زبان Persian یا Farsi را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید. اگر فونت خاصی هم مدنظرتان است از قسمت Format گزینه Font را انتخاب کنید و در قسمت Complex Script فونت را انتخاب نمایید و سپس و روی Ok کلیک کنید. در پایان روی گزینه Replace (اگر می‌خواهید بصورت موردی چند عدد را تبدیل کنید)یا Replace All (اگر می‌خواهید همه اعداد را تبدیل کنید)کلیک کنید تا فرآیند جایگزینی انجام شود.

منبع با تغییر: superuser.com

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه