امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در نرم افزار اکسل نکات ارزنده ای پیرامون جدول ها وجود دارد

باماهمراه باشید تا با تعدادی از آنها آشنا شویم

 تغییر جهت اطلاعات در اکسل
گاهی اوقات نیاز است که اطلاعات را از حالت ستونی به سطری یا بالعکس تغییر دهیم. برای این منظور باید کل سلول‌های مورد نظر را انتخاب کرده و در جایی دیگر از فایل، گزینه زیر را انتخاب کنید.
Home->Paste->Transpose
خواهید دید که حالت سطر و ستون اطلاعات شما به صورت برعکس کپی می‌شود.

 

مخفی کردن حرفه ای اطلاعات در excel
به جز روش معمول کلیک‌راست و انتخاب Hide از منوی باز‌شده، می‌توان با روشی حرفه‌ای‌تر، اطلاعات سلول‌ها و ستون‌ها را مخفی کرد. کافی است سلول مورد نظر را انتخاب کرده و در قسمت Format Cells، تب Number را انتخاب کنید و سپس Custom را انتخاب کرده و در قسمت نام، عبارت ;;; را تایپ کنید. کلیه اطلاعات مورد نظر نامرئی می‌شوند و دوباره با تغییر فرمت سلول مورد نظر قابل بازیابی هستند

 

 انتقال اطلاعات چند سلول به یک سلول
برای این‌که اطلاعات چند سلول را در یک سلول کنار هم نشان دهیم از علامت & استفاده می‌کنیم. مثلا برای نمایش اطلاعات سلول‌های A2,B2,C2 در سلولی دیگر مثلا F2 عبارت زیر را تایپ می‌کنیم:
=A2&B2&C2

 

تغییر ساختار حروف کوچک و بزرگ
اگر بخواهیم اطلاعات انگلیسی یک سلول در سلول دیگر وارد شوند و ساختار حروف کوچک و بزرگ تغییر کند، از عبارت‌های UPPER، LOWER، و PROPER استفاده می‌کنیم. به طور مثال برای این‌که اطلاعات سلول A2 با حروف بزرگ در سلول F2 نوشته شوند، در سلول F2 می‌نویسیم: =UPPER(A2)

 

 وارد کردن عددهایی که با صفر شروع می‌شوند
در حالت پیش‌فرض، اکسل عدد صفر را از ابتدای اطلاعات عدد حذف می‌کند. اگر بخواهیم اطلاعاتی عددی که با صفر شروع می‌شوند وارد کنیم، کافی است در ابتدای آنها کاراکتر ‘ را اضافه کنیم.
(در اکثر کیبوردها کلید " گ " در حالت زبان انگلیسی، علامت مشخص شده در کادر قرمز رنگ است)

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه