امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 خطوط شبکه ای که در برگه های کاری Excel مشاهده می کنید کمی گمراه کننده می باشند. معمولاً، این خطوط چاپ نمی شوند و اگر هم آنها را چاپ کنید کمرنگ به نظر می رسند. برای اینکه سلول ها خطوط مرزی داشته باشند از گزینه هایBorder استفاده کنید. می توانید خط مرزی را به یک سلول یا به محدوده ای از سلول ها اضافه کنید. می توانید خط مرزی را در فقط یک سمت سلول قرار دهید و یا پیرامون تمام جهات سلول. اگر خطوط مرزی سلول ها به دلخواه شما نباشند از یک الگوی پس زمینه مانند ترکیب رنگ، جلوه ویژه یا رنگ آمیزی استفاده کنید، ولی به یاد داشته باشید که پس زمینه ای که زیاد شلوغ باشد، باعث می شود که خواننده به سختی داده ها را ببیند.

 

 کادر محاوره ای Format Cells را باز کنید  

 

سلول یا محدوده ای که می خواهید خط مرزی یا الگو را به آن اضافه کنید انتخاب کنید و از منوی Format، گزینه Cellsرا انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Format Cells باز شود.

 

 انتخاب شیوه خط  در اکسل 

 

روی برگه Border کلیک کنید. از لیستStyle، یک شیوه انتخاب کنید و از لیستColor برای انتخاب رنگ برای خط مرزی استفاده کنید.

 

 از Presets استفاده کنید  

 

وقتی که شیوه خط مشخص شد، یکی از گزینه‌های Presets را که در بالای برگه قرار دارند انتخاب کنید. برای بکاربردن یک خط مرزی حول لبه های خارجی سلول یامحدوده انتخاب شده، روی Outline کلیک کنید. برای بکار بردن خطوط شبکه، داخل سلول‌های داخلی محدوده، رویInside کلیک کنید.

 

 یک خط مرزی سفارشی ایجاد کنید  

 

برای سفارشی کردن خط مرزی، از دکمه های Border استفاده کنید و مشخص کنید که کدام قسمت های سلول های انتخاب شده باید خط مرزی داشته باشند. برای اضافه کردن یک خط مرزی به آن قسمت، روی دکمه مورد نظر کلیک کنید. برای مشاهده نتیجه، به قسمت پیش‌نمایش دقت کنید، در صورت نیاز، بقیه خطوط مرزی را نیز اضافه کنید.

 

 از برگه Patterns استفاده کنید  

 

برای بکار بردن الگو روی سلول های انتخاب شده، روی برگه Patterns کلیک کنید. برای پر کردن سلول های انتخاب شده با رنگ، از صفحه Color یک رنگ انتخاب کنید. برای ترکیب کردن دو رنگ در الگو، روی دکمه لیست کشویی Pattern کلیک کنید و رنگ دوم را انتخاب کنید. دوباره لیست را باز کنید تا یک الگو انتخاب کنید. برای مشاهده نتیجه انتخاب ها، به قسمتSample نگاه کنید.

 

انتخاب های فرمت دهی را اعمال کنید  

 

روی Ok کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Format Cells بسته شود و تنظیمات جدید در برگه کاری اعمال شوند.

 

*توجه *

چاپ کردن خطوط شبکه در اکسل

بصورت پیش فرض، خطوط شبکه Excel چاپ نمی‌شوند. برای اینکه آنها را چاپ کنید، از منوی File، گزینه Page Setup را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای Page Setup، روی برگهSheet کلیک کنید. در قسمت Print، گزینه Gridlines را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید. حال برگه کاری را چاپ کنید تا خطوط شبکه را مشاهده کنید.


استفاده از دکمه های Formatting در اکسل

برای اضافه کردن خط مرزی به یک سلول، آن را انتخاب کنید، روی فلش دکمه Borders در نوار ابزار Formatting کلیک کنید و یک شیوه برای خط مرزی انتخاب کنید. برای اضافه کردن رنگ به پس زمینه سلول، روی فلش دکمه Fill Color کلیک کنید و از صفحه رنگ، یک رنگ انتخاب کنید. اگر بخواهید رنگ فونت را تغییر دهید، روی فلش دکمه Fill Color کلیک کنید و یک رنگ انتخاب کنید.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه