امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

جستجوی اطلاعات راه حل مناسبی برای چک کردن اطلاعات یک لیست است.                                       در آموزش excelامروز با فیلتر کردن پیشرفته اطلاعات آشنا خواهیم شد            

1-از تب Data بر روی گزینه Filter کلیک نمایید.

2- بر روی علامت پیکان ستون مورد نظر کلیک نمایید. قصد داریم با فیلتر کردن ستون جزئیات تجهیزات تنها محصولات یک برند خاص را فیلتر کنیم.

3- عبارت برند مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد نمایید. در این مثال قصد داریم محصولات برند Saris را فیلتر کنیم بنابراین عبارت Saris را در کادر جستجو تایپ و بر روی Ok کلیک نمایید.

فیلتر کردن پیشرفتهText دراکسل

با استفاده از فیلتر کردن پیشرفته Text  می توانید اطلاعات مشخص تری جستجو و سپس نمایش دهید. در این مثال قصد داریم با استفاده از فیلتر کردن پیشرفته Text تمامی تجهیزاتی را که مرتبط را Camera هست را مخفی نماییم.

1- از تب Data بر روی گزینه Filter کلیک نمایید.

2- بر روی علامت پیکان ستون مورد نظر کلیک نمایید. در این مثال قصد داریم با فیلتر کردن ستون جزئیات تجهیزات تنها نوعی از تجهیزات را نمایش دهیم.

3- از زیر منوی TextFilter گزینه Does Not Contain… را انتخاب نمایید.

5- در پنجره Custom AutoFilter عبارتcam را همانند تصویر زیر در قسمت مربوطه وارد و بر روی Ok کلیک نمایید. با انجام این کار اطلاعاتی که حاوی عبارت cam نیستند نمایش داده خواهد شد.

فیلتر کردن پیشرفته Number

فیلتر کردن پیشرفته Number این اجازه را به شما خواهد داد تا اطلاعات عددی را به چندین روش دستکاری نمایید. به عنوان مثال در کاربرگی از نمرات امتحان شما می توانید بالاترین و کمترین نمرات را نشان دهید. در این مثال قصد داریم تنها انواع خاصی از تجهیزات بر اساس شناسه تخصیص داده شده نشان دهیم.

1- از تب Data بر روی دکمه فرمان Filter کلیک نمایید.

2- بر روی علامت پیکان ستون مورد نظر کلیک نمایید. در این مثال قصد داریم ستون شناسه را فیلتر کنیم بنابراین ستون ID را انتخاب نمایید.

3- از منوی Number Filters بر روی گزینه Between کلیک نمایید.

4- در این مثال قصد داریم محصولاتی که شناسه آنها بزرگتر از 3000 و کوچکتر از 4000 هست را فیلترنماییم پاعداد را وارد و بر روی Ok کلیک نمایید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه