امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

اگر SUMIF را یک پیچ گوشتی معمولی در نظر بگیریم که با آن فقط می توان یک مدل پیچ را باز کرد، پس  SUMIFS را می توان به مثابه یک پیچ گوشتی چند سر در نظر گرفت.

 

همه ما می دانیم که فرمول SUMIF برای جمع بستن چندین داده با قید یک شرط بکار میرود. برای مثال اگر شما داده های زیر را داشته باشید و بخواهید بدانید که در منطقه “تهران” مجموعاً چقدر فروش داشته اید؟ و از آنجاکه فقط یک شرط برای محاسبات جمع مد نظر است پس در نتیجه باید از فرمول SUMIF استفاده کنید. حاصل عدد 343 خواهد بود، یعنی:

 

 هنگام نوشتن هر فرمول یک نوار راهنما نمایش داده می شود. می توانید با کمک گرفتن از آن فرمولنویسی کنید. در اینجا نوار راهنما به این صورت است:

=sumif(range;criteria;[sum_range])

=sumif(محدوده ای که شرط در آن قرار دارد; خود شرط; محدوده ای که میخواهید اعدادش را جمع کنید)

اما همانطور که می­دانید این فرمول محدودیتهای خاص خودش را دارد. یعنی فقط می توانیم یک شرط برای آن تعیین کنیم.

حال اگر اطلاعاتمان به شکل زیر بود و در نظر داشتیم بدانیم که از محصول شماره 1 در تهران چقدر فروش داشته ایم باید از چه فرمولی استفاده می کردیم؟

تنها کافیست یک S جمع به فرمولتان اضافه نمایید یعنی SUMIFS. در نتیجه شما خواهید توانست شروط بیشتری برای فرمول جمع تان بکار ببرید.

توجه داشته باشید که وجود شرط دوم به بعد در این فرمول اختیاری است و شما می توانید از این فرمول بجای SUMIF هم استفاده نمایید.

در این فرمول نیز نوار کمکی را که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را مشاهده می کنید. با فرمول Sumif کمی متفاوت است. در فرمول Sumifs ترتیب نوشتن فرمول به این ترتیب است:

=sumifs(sum_range;criteria_range1;criteria1;criteria_range2;criteria2;…)

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه