امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
وقتی یک فایل اکسل از پیش ساخته شده را روی رایانه خود اجرا می کنید، خواهید دید که تمامی سلول ها، برگه های موجود و برگه هایی که خواهید ساخت، دارای یک سبک از پیش تعیین شده هستند.

 اما می توانید به عنوان کاربر جدید، در هر کارپوشه (که به طور پیش فرض با نام Book1,2,3 نام گذاری شده است) سبک پیش فرض اکسل را تغییر دهیدو تنظیمات جدید را روی تمامی سلول ها و برگه ها اعمال کنید.

نکاتی پیرامون تغییر سبک سلول ها در اکسل
 برای این کار از منوی Format گزینه Style و سپس در منوی Style name سبک Normal را انتخاب کنیدو در ادامه دکمه Modify را برگزینید. حال پنجره Format Cells باز خواهد شد. اکنون باید سبک خود را با استفاده از گزینه های موجود در زبانه های این پنجره اعمال کنید و سپس OK را بزنید.

خواهید دید این سبک به تمام سلول ها، برگه های قبلی و برگه هایی که در آینده می سازید، اعمال می شود. اما ممکن است برای یک سلول یک سبک را تنظیم کرده باشید و بخواهید که آن را ذخیره کنید تا در آینده برای سلول های دیگر، از آن استفاده کنید.

 برای این کار ابتدا در نوار ابزار راست کلیک و Customize را انتخاب کنید. سپس در زبانه Commands  در اکسل از سمت چپ گزینه Format را انتخاب کنید و در سمت راست نوار ابزار باز شونده، Style را به کمک ماوس در کنار نوار ابزارهای دیگر قرار دهید.

فرض کنید که قصد دارید سبک سلول A1 را ذخیره کنید؛ ابتدا سلول A1 را انتخاب و سپس در نوار ابزار Style نام سبک را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید تا سبک ذخیره شود. حال می توانید بعد از انتخاب سلولی دیگر، سبک موجود در این نوار ابزار را انتخاب کنید تا روی سلول بعدی اعمال شود.

امید واریم از آموزش اکسل امروز نیز مانند گذشته لذت برده باشید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه