امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

یکی از قابلیتهای قوی نرم افزار اکسل قابلیت جستجو و جایگزین نمودن متن است. با استفاده از این قابلیت شما به آسانی می توانید متن یا عددی را در یک صفحه یا بین چندین صفحه از فایل اکسل را جستجو می نماید یا می توانیم یک متن یا عدد و... را جستجو نماییم و بعد آن را با متن یا... دلخواه جایگزین نماییم.
با استفاده از ترکیب کلید Ctrl+F نیز می توانید وارد Find & Replace گردید.
در قسمت Find what موضوعی را که می خواهیم جستجو کنیم، تایپ می کنیم.
در صورتیکه برروی Format کلیک کنید پنجره Format Cell باز خواهد شد. و در این پنجره هرنوع فرمتی که شما قصد دارید جستجو کنید را مشخص می کنید. حتی در این قسمت شما قادر خواهید رنگ سلول را نیز جستجو کنید.
در قسمت Within نوع جستجو را تعیین می کنیم اگر Sheet را انتخاب کنیم جستجو فقط در همان کاربرگ صورت می گیرد ولی اگر Workbook را انتخاب کنیم جستجو در کلیه کاربرگهای اکسل صورت می گیرد.
در قسمت Search مشخص می کنید که عملیات جستجو در ردیفها صورت گیرد یا در ستونهای اکسل. به عبارت دیگر وقتی By Rows را فعال کنید جستجو به ترتیب ردیفها صورت می گیرد و هنگامی که جستجو در ردیف اول صورت گرفت، اکسل به دنبال ردیف دوم می رود ولی هنگامی که By Columns را فعال کنید عملیات جستجو ستون به ستون صورت می گیرد.
در قسمت Look in مشخص می کنید که عملیات جستجو در فرمولها، مقادیر عددی و یا در کامنتهای اکسل صورت گیرد.
قسمت Match case به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است.
اگر قسمت Match entire cell contents را فعال نکنیم جستجو در موارد مشابه نیز صورت می گیرد ولی اگر فعال کنیم دقیقاً همان چیزی را جستجو می کنیم پیدا خواهد کرد.
به عنوان مثال اگر کلمه "حساب" را جستجو کنید اگر گزینه فوق را فعال نکنید اکسل کلماتی از قبیل "حسابداری"، حسابرسی" و "حساب" را پیدا خواهد کرد اما در صورت فعال نمودن گزینه گفته شده فقط کلمه "حساب" پیدا خواهد شد.
و اما چند نکته هنگام جستجو:
جهت جستجو می توانید از از 2 علامت (*) و (؟) استفاده کنید. ستاره به معنی هر تعداد کاراکتر و علامت سؤال به معنی یک کاراکتر می باشد.
مثال:
حساب* در این حالت اکسل کلماتی که با حساب شروع می شود و ادامه آن هرتعداد کاراکتر باشد را پیدا خواهد کرد.
حساب؟ در این حالت اکسل کلماتی که با حساب شروع می شود و ادامه آن فقط دو کاراکتر دیگر خواهد بود را پیدا خواهد کرد این کلمه می تواند کلمه حسابرس باشد.
کلیه موارد Replace شبیه به Find عمل می کند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه