امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در آموزش های گذشته در مورد خطا های اکسل به صورت کامل توضیح داده ایم با آموزش اکسل  امروز همراه باشید تا با معانی خطاها نیز اشنا شویم                                                                                          

زمانی که ما در وارد کردن فرمول در سلول اکسل اشتباهی انجام دهیم  اکسل با قراردادن نمادهایی در سلول در مورد وجود خطا هشدار می دهد. دانستن خطاهای متدوال اکسل به ما در درک مشکل و تصحیح فرمول هایی که نوشتیم کمک می کند. لیست خطاهای فرمول نویسی اکسل و معنای اآنها راباهم مرور می کنیم 

!VALUE#: 
این خطا به این معنیاست که شما نوع اشتباهی از داده رو به عنوان ورودی فرمول استفاده کردید. به عنوان مثال ممکنن است د ر تابعی که پارامتری رو از نوع یک سلول می گیره یک محدوده رو وارد کرده باشید و یا در فرمول جایی که باید به عدد ارجاع داده شود متن به جای عدد وجود داشته باد. به عنوان مثال در فرمول A1/A2 شما مقدار موجود در سلول A2 یک متن باشه.  ?NAME#: 
این خطا زمانی رخ میده که شما نام تابعی رو در فرمولتون اشتباه نوشته باشید، مقادیر متنی استفاده شده در فرمول رو داخل علامت ” نگذاشته باشید و یا پرانتزهای خالی مربوط به تابع رو جا گذاشته باشید.

!NUM#: این خطا یعنی یکی از اعدادی که در فرمول شما وجود دار د مشکل دارد. به عنوان مثال عدد خیلی خیلی بزرگ یا خیلی خیلی کوچک هست.

DIV/0 #: این خطا نشان دهنده ی  این هست که  جایی از فرمولتون مقداری رابر صفر تقسیم کرده باشید. ممکنه مقدار یکی از سلول هایی که در فرمولتون استفاده کردید صفر باشه یا فاقد مقدار باشد. اکسل سلول هایی رو که فاقد مقدار هستند در محاسبات صفر در نظر می گیره و اگر جایی عددی رو بر اونها تقسیم کرده باشید این خطا نشون داده می شود.

!REF#: این خطا به معنی این است که شما در فرمول به سلولی اشاره کردید که وجود ندارد. این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که شما سلول هایی رو پاک کنید یا به عنوان مثال فرمول را  که به صورت نسبی نوشته شده و در آن به سلول A3 اشاره شده، از سلول A4 اون شیت به سلول A2 شیت دیگه کپی کنید.

N/A#: این خطا معمولا زمانی نشان داده می شود که مقدار مورد نظر شما پیدا نشود. به عنوان مثال شما مقدار موردنظر شما در یک تابع LOOKUP در هیچ یک از سلول های محدوده ای که برای تابع تعریف کردید وجود نداشته باشه.

!NULL#: این خطا بیانگر این است که در فرمول جایی که باید از علایم ریاضی استفاده کنید از فاصل استفاده کردید. به عنوان مثال به جای فرمول  =A1+A2+A3  اشتباها مقدار  =A1+A2 A3 راوارد کردید. یکی از دلایل دیگری که باعث می شود  این فرمول نمایش داده شوند این است که  جایی در فرمول برای مشخص کردن یک محدوده بین دو سلول علامت: رو جا انداخته اید.

########: این علامت در واقع نشان دهنده خطای فرمول نویسی نیست. وقتی این علامت نشان داده می شود  بدین معناست که  که اکسل  با موفقیت فرمول را محاسبه کنه اما  مقدار محاسبه شده رادر سلول نمایشدهد. برای حل این مشکل معمولا نیاز دارید که کمی عرض ستون راافزایش دهید تا مقدار محاسبه شده در ستون قابل نمایششود  و یا اینکه فرمت سلول را به گزینه مناسبی تغییر دهید. 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه