امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
علاوه بر به کار بردن کلمه رمز برای حفاظت از پرونده هایتان. اکسل ویژگی هایی را برای حفاظت از کار - یعنی حفاظت از کتابچه های کار. ساختار کتابچه های کار. خانه های کاربرگ. به صورت انفرادی. اشیا گرافیکی. نمودارها. سناریوها و پنجره ها و غیره و...... که مانع دسترسی و یا ویرایش آنها توسط افراد غیر مجاز می گردد  ارائه می هد. و نیز این امکان را فراهم می سازد که بتوانید عملیات خاص ویرایش را بر روی برگه های حفاظت شده انجام دهید.
بنا به طور پیش فرض. اکسل از کلیه خانه های کاربرگ و نمودار ها حفاظت می کند. ولی این حفاظت غیر فعال می باشد.

 قفل کردن سلول های در اکسل

همانطور که ملاحظه می کنید  قسمتی از یک لیست حقوق و دستمزد می باشد. که در آن برای محاسبه اقلامی مانند مزد ماهانه. و یا جمع حقوق و مزایا از فرمول استفاده شده است. حال اگر شما قصد داشته باشید که از این سلولها حفاظت کنید  بدین معنی که فرمول های استفاده شده در این کاربرگ نمایش داده نشوند. و کاربران با کلیک بر روی سلول هایی که در آنها از فرمول استفاده شده است قادر نباشند فرمول استفاده شده را ببینند و یا آنها را ویرایش کنند.

برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

 1- ابتدا با استفاده از Ctrl+A تمام سلول های کاربرگ را انتخاب کنید.

2- سپس بر روی کاربرگ کلیک راست کنید. و گزینه Format Cells  را انتخاب نمایید.

3- در پنجره Format Cells  بر روی سربرگ Protection کلیک کنید و تیک گزینه Locked را غیر فعال کنید و بر روی OK کلیک نمایید.

4- سلولهایی که حاوی فرمول هستند را انتخاب کنید و دوباره مرحله 3 را انجام دهید. ولی در این مرحله تیک گزینه Locked  را فعال کنید.

5- بر روی تب Review کلیک کنید. و بر روی گزینه Protect Sheet کلیک کنید.

6- در پنجره Protect sheet به جز گزینه ُSelect Lock Cells تیک تمام گزینه ها را فعال کنید و رمز عبور خود را وارد نمایید.


7- در پنجره بعدی هم رمز عبور خود را دوباره وارد کنید و بر روی Ok کلیک کنید.


بعد از انجام این مراحل خواهید دید که قادر نخواهید بود سلولهایی که حاوی فرمول هست را انتخاب کنید.                                                   امید است از آموزش اکسل امروز نیز لذت برده باشید                                                                                       موفقیت هایتان مستدام

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه