امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

یکی از ساده‌ترین راه‌های اضافه کردن جلوه تصویری در اکسل، اضافه کردن یک شکل (مانند مستطیل یا بیضی) یا یک خط است. شکل‌ها و خط‌ها می‌توانند توجه را به قسمت‌هایی از متن یا داده‌های دیگر جلب کنند، یک جلوه پس زمینه زیبا ایجاد کنند یا بعنوان یک عنصر طراحی عمل کنند. همچنین با استفاده از ابزارهای ترسیم می‌توانید کمان و اشکال خاص ایجاد کنید. وقتی که از ابزارهای ترسیم استفاده می‌کنید، Drawing Canvasدر اکسل  (یک امکان جدید در برنامه‌های آفیسXP) بصورت پیش فرض ظاهر می‌شود. یک ناحیه قابدار، اشکال را از بقیه قسمت‌های سند جداگانه می‌دارد و به شما امکان می‌دهد تا آنها را بصورت یک گروه، جابجا کنید یا تغییر اندازه دهید. داخل چارچوب Drawing Canvas می‌توانید شکل‌ها و خط‌های متعددی رسم کنید.

 نوار ابزار Drawing را باز کنید 

 ابزارهای ترسیم آفیس، در Word، Excel و Power Point قابل دستیابی هستند. برای مشاهده آنها، نوار ابزار Drawing را باز کنید. (روی یکی از نوارهای ابزار کلیک راست کنید و از منوی حاصله، Drawing را انتخاب کنید. یا، روی دکمه Drawing در نوار ابزار Standard کلیک کنید.) توجه کنید که این نوار ابزار بصورت پیش فرض در Power Point نمایش داده می‌شود.

 انتخاب یک ابزار ترسیم  در اکسل 

 

 در نوار ابزار Drawing، روی ابزار شکل مورد نظر کلیک کنید. برای مثال، برای رسم یک مستعطیل، روی ابزار Rectangle کلیک کنید. اشاره‌گر ماوس به شکل علامت عدسی میکروسکوپ در می‌آید و Drawing Canvas ظاهر می‌شود.

 

 شکل مورد نظر را رسم کنید  

 

 اشاره‌گر ماوس را داخل Drawing Canvas بکشید و شکل مورد نظر را رسم کنید. وقتی که این شکل به اندازه و شکل مورد نظر رسید، دکمه ماوس را رها کنید. حال می‌توانید در صورت لزوم، این شیء را تغییر اندازه دهید، بچرخانید، جابجا کنید یا فرمت دهی کنید.

 

 اندازه Drawing Canvas را تغییر دهید  

 

 یرای تنظیم کردن اندازه Drawing Canvas تا به اندازه شکلی که ترسیم کرده‌اید در آید، روی یکی از دسته‌های آن کلیک کنید و بکشید یا یکی از گزینه‌های نوار ابزار Drawing Canvas را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید اندازه چارچوب Drawing Canvas را تغییر دهید تا دقیقاً دور شکلی که ترسیم کرده‌اید را بگیرد یا اندازه Canvasرا زیاد کنید تا فضای بیشتری دور شکل را فرا بگیرد.

 

 شیوه خط جدید را مشخص کنید  

 

 با کلیک کردن روی دکمه text Wrapping در نوار ابزار Drawing Canvas می‌توانید شیوه خط جدید را برای شکل مشخص کنید. برای مثال، اگر بخواهید که شکل، پشت متن قرار گیرد، روی دکمه text Wrapping در نوار ابزار Drawing Canvas کلیک کنید و از لیست کشویی، گزینه Behind text را انتخاب کنید.

 

 Drawing Canvas را غیر فعال کنید  

 

 وقتی که شکل مورد نظر را روی Drawing Canvas رسم کردید، خارج از چارچوب آن کلیک کنید. چارچوب Drawing Canvas و نوار ابزار Drawing Canvas بسته می‌شود.

* توجه  *

 استفاده از  Auto Shapeدر excel

اگر نمی‌خواهید خودتان شکل رسم کنید، از شکل‌های از پیش رسم شده موجود استفاده کنید. روی دکمهAuto Shapes در نوار ابزار Drawing کلیک کنید تا لیستی از گروها را باز کنید. گروهی که می‌خواهید را انتخاب کنید. یک صفحه از شکل‌ها ظاهر می‌شود. شکلی که می‌خواهید رسم کنید را انتخاب کنید. بعد می‌توانید این شکل را در صفحه رسم کنید.

 

ترسیم بدون Drawing Canvas

لازم نیست که حتماً داخل چارچوب Drawing Canvas رسم کنید، اگر چه برای سازماندهی اشکالی که رسم می‌کنید سودمند است. شما می‌توانید اشکال را در هر کجای سند خود ترسیم کنید.

 

غیر فعال کردن  Drawing Canvas در اکسل

برای غیر فعال کردن قابلیت Drawing Canvas، از گزینهTools گزینهOptions را انتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای Options باز شود. در برگه General، کادر انتخاب Automatically Create Drawing Canvrs When Inserting Autoshapes را از حالت انتخاب خارج کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه