امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در این مطلب به ترفندی می‌پردازیم که با استفاده از آن لیستی از کلمات در ورد را به طور همزمان جستجو کنید. برای انجام اینکار ابزار مستقیمی در ورد وجود ندارد. برای آشنایی با روش انجام آن در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

برای این کار باید از ابزار ماکرو در ورد استفاده کنیم. اما قبل از ساخت ماکرو، در درجه نخست کلماتی که می‌خواهید جستجو شوند را در یک فایل ورد وارد کنید. برای اینکه ماکرو به درستی عمل کند باید در هر سطر یک کلمه قرار داشته باشد. پس از اینکار فایل ورد را ذخیره کنید.

سپس فایلی ورد که می‌خواهید در آن جستجو انجام شود باز کرده و برای ساخت ماکرو مراحل زیر را طی کنید:

1- در ورد 2003، از منوی Tools بر روی دکمه Macro و از آنجا Record New Macro را بزنید. به جای این مراحل می‌توانید به ترتیب کلیدهای Alt+T و M و R را تایپ کنید.

در نسخه‌های ورد 2010 به بعد به ترتیب کلیدهای Alt+T و M و R را تایپ کنید یا در ورد 2007 از تب،View گروه Macros، گزینه Record Macros را انتخاب کنید. با این کار، کادر Record Macro باز می‌شود.

2- در قسمت Macro Name عبارت FindMultiItemsInDoc را تایپ کنید.

3- بر روی شکل صفحه کلید کلیک کنید یا کلیدهای Alt+K را فشار دهید. کادر Customize Keyboard باز می‌شود.

4- یک ترکیب از صفحه کلید برای ایجاد میانبر در قسمت Press new shortcut key فشار دهید. مثلاً Alt+M. سپس دکمه Assign را بزنید و Close کنید.

5- از منوی View گروه Macros، بر روی دکمه Stop Recording کلیک کنید یا از کلیدهای Alt+T و M و R استفاده کنید.

6- کلیدهای Alt+F8 را فشار دهید تا کادر ماکروها باز شود. ماکروی FindMultiItemsInDoc را پیدا نموده و روی آن کلیک کنید. دکمه Edit را فشار دهید تا وارد محیط Visual Basic شوید.

7- تمام عبارت‌ها از جمله ()Sub FindMultiItemsInDoc و End sub را پاک کنید و به جای آن‌ها، کدهای زیر را عیناً کپی و پیست کنید.

SubFindMultiItemsInDoc()Dim objListDoc AsDocument  Dim objTargetDoc AsDocument  Dim objParaRange AsRange, objFoundRange AsRange  Dim objParagraph AsParagraph  Dim sFname AsString  sFname =GetOpenFileName  Set objTargetDoc =ActiveDocument  Set objListDoc =Documents.Open(FileName:=sFname,Visible:=False)  objTargetDoc.Activate  ForEach objParagraph In objListDoc.Paragraphs  Set objParaRange = objParagraph.Range  objParaRange.End= objParaRange.End-1  WithSelection  .HomeKeyUnit:=wdStory   ' Find target items.  With Selection.Find .ClearFormatting    .Execute  End With   ' Highlight the found items.  DoWhile.Find.Found  Set objFoundRange =Selection.Range  objFoundRange.HighlightColorIndex= wdBrightGreen  .Collapse wdCollapseEnd  .Find.Execute  Loop  EndWith  Next objParagraph EndSubFunctionGetOpenFileName()AsString  WithDialogs(wdDialogFileOpen)  If.Display=-1Then  GetOpenFileName=WordBasic.FileNameInfo$(.Name,1)  Else  GetOpenFileName=""  EndIf  EndWith lbl_Exit:  ExitFunctionEndFunction

8- کلیدهای Ctrl+S را بفشارید تا کد ماکرو ذخیره شود. حال پنجره Microsoft Visual Basic را ببندید.

9- مراحل درست کردن ماکرو تمام شد. اکنون اگر در محیط ورد کلیدهای Alt+M را بزنید، کادری باز می‌شود که از شما آدرس فایل ورد کلمات را می‌خواهد آن را وارد کنید. نتیجه این می‌شود که کلمات مدنظرتان هایلایت می‌گردد.

منبع با تغییر: datanumen.com

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه