امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
 در انرم افزار کسل اگر تعداد خاصی از کاراکترهای وارد شده در سلولها را استخراج کنید، توابعی که در این مطلب مطرح می کنیم برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. به عنوان نمونه اگر قصد دارید چند رقم اول شماره موبایل و یا چند رقم آخر کد ملی افراد در اکسل را استخراج کنید، هر یک از توابع زیر کارساز خواهد بود. البته ناگفته نماند که این توابع در واقع بمنظور استفاده در داده های Text String ایجاد شده که در فرمتهای عددی و... نیز امکان استفاده را دارند.

تابع Right در اکسل:


از این تابع به منظور استخراج تعداد خاصی از کاراکترهای سلول از سمت راست استفاده می شود. فرمول استفاده از این تابع به صورت زیر است:

= RIGHT(address or text, number of characters)

به عنوان مثال عبارت I Love ITPro را در سلول A1 وارد می کنیم. حالا به منظور استخراج کلمه ITPro،  از فرمول Right استفاده می کنیم، بدین معنی که از سمت راست سلول A1، تعداد 5 کاراکتر را استخراج می کند:

 

تابع Left در excel:


از این تابع به منظور استخراج تعداد خاصی از کاراکترهای سلول از سمت چپ استفاده می شود. فرمول استفاده از این تابع به صورت زیر است:

=LEFT(address or text, number of characters)

به عنوان نمونه اگر المانهای مثال فوق را در این تابع به کار ببریم؛

 

 


نکته: در این توابع Space یا فضاهای خالی نیز یک کاراکتر محسوب می شوند.


تابع  MID در EXCEL:


از این تابع به منظور استخراج تعداد خاصی از کاراکترهای سلول استفاده می شود که در آن، با شروع از یک کارکتر خاص، به تعداد چند کاراکتر که ما مشخص می کنیم، استخراج می شود. فرمول استفاده از این تابع به صورت زیر است:

=MID(address or text, start number, number of characters)

به عنوان نمونه، کارکتر 8 از سلول A1، حرف I از کلمه ITPro است که با مشخص نمودن تعداد 5 کاراکتر، کلمه ITPro با استفاده از تابع MID استخراج می گردد:

امیدواریم از این آموزش اکسل نیز لذت برده باشید

لحظه هایتان آسمانی

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه