امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 

در نرم افزار اکسل  مقادیر عددی که در برگه های کاری خود وارد می کنید معمولاً فقط عدد نمی باشند بلکه نشان‌دهنده مقدار دلار، تاریخ، درصد و مقادیر واقعی دیگر می باشند. بصورت پیش فرض، وقتی که عددی را وارد می کنید، به فرمت General نمایش داده می شود که معمولاً به همان صورتی است که آن را تایپ می کنید. ولی بجای تایپ $12.95، می توانید تایپ کنید 12.95 و بعد یک فرمت عددی مانند فرمت Currency را روی آن اعمال کنید. برای مثال، 5.05 می‌تواند معانی گوناگون داشته باشد ولی اگر فرمت Currency آن را اعمال کنید به صورت $5.05 در‌می‌آید و اگر فرمت Percent age را روی آن اعمال کنید بصورت 505% در می آید. در این کار عملی، یاد می گیرید که چگونه با استفاده از دکمه های نوار ابزار و کادر محاوره ای Format Cells، فرمت اعداد را تغییر دهید.

 

 سلول یا محدوده مورد نظر را انتخاب کنید  

 

 سلول یا محدوده ای که می خواهید فرمت داده های عددی آنها را تغییر دهید را انتخاب کنید.

 

 رویCurrency کلیک کنید  

 

 برای تغییر فرمت به فرمت پولی (که $ را اضافه می کند، عدد را تا دو رقم اعشار گرد می کند و$ را طوری قرار می دهد که تمام علامت‌های دلار در ستون تراز شوند)، روی دکمه Currency Style در نوار ابزارFormatting کلیک کنید.

  

 روی Percent کلیک کنید  

 

برای تغییر فرمت به فرمت درصد (که علامت % را اضافه می کند و عدد را ازحالت کسری یا عدد صحیح به مقدار درصد تبدیل می کند)، روی دکمه Percent Style در نوار ابزارFormatting کلیک کنید.(می دانید که درصد یعنی صدم. بنابراین 0.12 بصورت 12% در می آید ولی 12 بصورت 1200% در می آید).

 

 رویComma کلیک کنید  

 

 برای بکار بردن فرمت کاما (که در ایالات متحده به این معنی است که عدد تا دو رقم اعشار گرد شود و بصورت سه رقم سه رقم با کاما جدا شود)، روی دکمه Comma Style در نوار ابزار Formatting کلیک کنید. برای کنترل نقطه اعشاری همچنین می‌توانید روی دکمه های Increase Decimal و Decrease Decimalدر نوار ابزار Formatting کلیک کنید تا نقطه اعشاری جابجا شود.

 

 از کادر محاوره ای Format Cells استفاده کنید  

 

 برای بکار بردن فرمت هایی که در نوار ابزار Formatting موجود نباشند، از منوی Format، گزینه Cells را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Format Cells باز شود. روی برگه Number کلیک کنید و از لیست Category، یکی از فرمت ها را انتخاب کنید. مقدار سلول انتخاب شده با آن فرمت در قسمت Sample نشان داده می شود.

 گزینه های مربوطه به Format را تنظیم کنید  

 

فرمت های مختلف در کادر محاوره ای Format Cells، گزینه متفاوتی را ارائه می کنند. یکی از گروه ها (Category) را انتخاب کنید و گزینه های مربوط به آن فرمت را تنظیم کنید. شرح گروه انتخاب شده در پایین کادر محاوره ای ظاهر می شود. برای بستن کادر محاوره ای و اعمال کردن فرمت جدید روی Ok کلیک کنید.


* توجه *

کپی کردن فرمت

اگر فرمت عددی را روی محدوده ای از داده ها بکار برید و بعد داده هایی را به سلول مجاور این محدوده وارد کنید، Excel بصورت خودکار، فرمت انتخاب شده را روی داده های جدید اعمال می کند.


Carrency واقعاً Carrency نیست

اگر چه یکی از دکمه های نوار ابزار، Carrency Style نامیده می شود فرمت Carrency را اعمال نمی کند، بلکه فرمتAccounting را اعمال می کند. برای اعمال کردن فرمت Carrency واقعی (که در آن، علامت بی‌توجه به اینکه ستون چه پهنایی دارد، بلافاصله در سمت چپ عدد قرار می گیرد) از کادر محاوره‌ای Format Cells استفاده کنید.


حذف فرمت دهی در اکسل

برای حذف تمام فرمت دهی ها (از جمله فرمت عددی)، بدون حذف داده ها از یک سلول، آن سلول یا محدوده را انتخاب کنید و بعد از منویEdit، گزینه Clear و بعد گزینه Formats را انتخاب کنید.

                                                                                                                    

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه