امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

تابع، یک فرمول از پیش نوشته شده در برنامه است. آرگومان های (متغییرهای) مورد نیاز به تابع داده می شود و تابع، نتیجه را محاسبه می کند. برای تابعSUM، تنها چیزی که باید مشخص کنید محدوده ای است که می خواهید جمع کنید نوار ابزارStandard، امکان دستیابی سریع به SUM و نیز توابع پر استفاده دیگر مانند AVERAGE (محاسبه معدل)، MIN (کوچکترین عدد)، MAX (بزرگترین عدد) وCount (محاسبه تعداد آیتم ها) را فراهم می کند. در کار عملی16 «چگونه از توابع استفاده کنیم» یاد می‌گیرید که چگونه از توابع دیگر استفاده کنید.

 

 یک محل برای نتیجه، انتخاب کنید  

 

سلولی که می خواهید نتیجه تابع در آن ظاهر شود را انتخاب کنید (معمولاً در پایان یک سطر یا ستون از اعداد).

 

 روی AutoSum کلیک کنید  

 

در نوار ابزار Standard، روی دکمه AutoSum کلیک کنید.

 

 فرمول SUM درج می شود  

 

دکمه AutoSum، تابع SUM را درج می کند و یک خط چشمک زن، پیرامون سلول هایی که با هم جمع می شوند قرار می دهد. یک Screen Tip زرد رنگ، آرگومان های مورد استفاده در تابع SUM را لیست می کند.

 

 درج داده ها را تکمیل کنید  

 

اگر نوار چشمک زن، پیرامون تمام سلول هایی قرار گرفته است که می خواهید جمع کنید،Enter را بزنید تا فرمول را کامل کنید. ولی اگر سلول های احاطه شده، درست نمی باشند، برای انتخاب سلول های مورد نظر، با ماوس، بکشید (نوار چشمک زن، دور سلول هایی که با اشاره گر ماوس روی آنها می کشید را فرا می گیرد). بعدEnter را بزنید تا نتیجه در سلول نشان داده شود.

 

 با استفاده از AutoSum، معدل حساب کنید  

 

از طریق دکمه AutoSum برای درج سریع توابع استفاده کنید. می توانید از یک منو از توابع موجود برای استفاده از تابعی که میانگین را محاسبه می کند، سلولی که می خواهید نتیجه در آن نشان داده شود را انتخاب کنید و بعد روی فلش دکمه AutoSum کلیک کنید و از لیست گزینه ها، Average را انتخاب کنید.

 

 ورود اطلاعات را کامل کنید  

 

یک نوار چشمک زن، دور محدوده ای که Excel فکر می کند می خواهید در این تابع استفاده کنید را فرا می گیرد. اگر لازم باشد با کشیدن ماوس، محدوده دیگری را انتخاب کنید وبعدEnter را بزنید. نتیجه در سلول مورد نظر نشان داده می شود و فرمولی که برای محاسبه این نتیجه بکار رفت در نوار فرمول ظاهر می شود.

*توجه  *

 جمع کردن کل سلول های یک جدول در excel

برای جمع کردن کل ستون های یک جدول، تمام سلول های ردیف زیرین آخرین ردیف در جدول را انتخاب کنید و روی دکمه AutoSum کلیک کنید. هر ستونی در سلول خالی زیر آن ستون، جمع بسته می شود. برای جمع کردن تمام ردیف های یک جدول، تمام سلول های ستون کنار جدول را انتخاب کنید و روی دکمه AutoSum کلیک کنید. هر سطر در انتهای آن سطر، جمع بسته می شود.

 

جمع کردن بیش از یک محدوده در اکسل

برای جمع کردن مقادیر بیش از یک محدوده، روی دکمه AutoSum کلیک کنید، محدوده اول را انتخاب کنید، کلید کاما (,) را بفشارید و بعد محدوده بعدی را انتخاب کنید. بین تمام محدوده های بعدی هم باید کاما تایپ کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه