امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در نرم افزار اکسل ترفند های متفا وت وجالبی وجود دارد                                                              درآموزش اکسل  امروز باما همراه با شید با دو مورد از این ترفند ها آشنا شویم 

 

 

پنهان کردن فرمو ل در اکسل

همان طور که می دانید برای محاسبات در اکسل می توان به راحتی فرمول هایی را تعریف کرد؛ اما برای پنهان کردن این فرمول ها در ظاهر برنامه ابتدا تمام سلول هایی را که قصد پنهان کردن فرمول های موجود در آن را دارید، انتخاب کنید.

 

سپس در سربرگ Home روی Format کلیک و format cells را انتخاب کنید. در ادامه به سربرگ Protection بروید و تیک گزینه Hidden را بزنید و ok کنید. دوباره به سربرگ Home برگردید و در format این بار گزینه Protect sheet را انتخاب کنید.

 

یک رمز در کادر Password to unprotect sheet وارد کنید و ok بزنید و رمز را وارد کنید. خواهید دید که دیگر اثری از فرمول ها در ظاهر برنامه نیست. برای برگشت به حالت اولیه در format گزینه unprotect را انتخاب کنید.

 

طراحی چارت در اکسل

 

برای طراحی چارت می توانید یک سلول را میان جدولی که می خواهید اطلاعات آن به شکل چارت رسم شود انتخاب کنید. سپس کلید f11 را بفشارید و دیگر تنظیمات را طبق روش معمول انجام دهید.

 

برای کپی کردن Chart Formats مورد نظرتان نیز ابتدا لازم است چارتی که فرمت دلخواهتان را دارد، انتخاب و سپس آن را با استفاده از کلیدهای ctrl + c کپی کنید. چارتی را که قصد تغییر فرمت آن را دارید، انتخاب و سپس Paste Special را از منوی edit بالای صفحه انتخاب کنید. Formats را انتخاب کنید و ok را بزنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه