امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

زمانی است که در یک فایل اکسل چند هزار یا شاید کمتر رکورد اطلاعات داشته باشید. اگر بخواهید اطلاعاتی از دورن فایل پیدا کنید باید از فیلتر استفاده کنید. اما در بعضی از مواقع باید یکسری از اطلاعات را که باهم مرتبط هستند جستجو کنید. مثلا کتابهای با موضوع "فلسفه" که توسط یک نویسنده خاص نوشته شده است. با استفاده از Contains  در اکسل می توانید دو شرط هنگام جستجو اعمال کنید تا نتایج دقیق تر نمایش داده شود. در ادامه روش انجام اینکار توضیح داده می شود. 

1. فایل اکسل که اطلاعات درون آن دارید را باز کنید.  اگر اطلاعات درون فایل من را مشاهده کنید بیشتر از 4 هزار ردیف دارد. خوب من میخواهم فقط دسترسی به یکسری اطلاعات داشته باشم و بروی آنها فقط اصلاح انجام بدهم. بر روی آیکون فیلتر یا ستونی که می خواهید اطلاعات را از درون آن استخراج کنید کلیک کنید.

Text Filters > Containدر اکسل

2. سپس گزینه Text Filters > Containرا انتخاب کنید.                                                             

3. یک پنجره ه نمایش داده می شود. 

فیلتر این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که انتخاب کنید در ستون و یا ستونهای مورد نظر شما، کدام اطلاعات و رکوردها نمایش داده شوند و کدام نشوند که این انتخاب با معیار های خاصی نیز همراه است. تعریف فیلد: مجموعه اطلاعات موجود در یک ستون که معمولا بیانگر اطلاعاتی در یک زیمینه می باشد.
تعریف رکورد: رکورد ها مجموعه اطلاعاتی هستند که در چند فیلد (ستون) در کنار یکدیگر قرار گرفته و اطلاعات کاملی نسبت به یک موضوع را مشخص می کنند.معمولا هر سطر در اکسل بیانگر یک رکورد کامل می باشد.

نکته: تفاوت بین گزینه های And و Or در این پنجره بدین گونه است که اگر گزینه And انتخاب شود، باید دو طرف شرط آن برقرار باشد و لی اگر از گزینه Or استفاده شود، حتی اگر یک طرف شرط آن نیز برقرار باشد عمل خواهد کرد.                                                                                                                           4. با انتخاب شرط Contain  می توانید تعیین کنید که کلمات شما شامل فیلترهای انتخابی شود. من می خواهم تمام ماوس های تولید شده توسط شرکت ای فورتک را فیلتر کنم. در کادر اول تعیین می کنم که ماوس ها را فیلتر کن و در کادر بعدی تعیین می کنم برند ای فورتک فیلتر شود. دو شرط برای جستجوی بهتر. 
دستور  Contain در تمام رکوردها به دنبال اطلاعاتی می گردد که درون آنها ماوس و ای فورتک لحاظ شده باشد

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه