امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 قابلیت AutoFill با پر کردن خودکار مدخل های تکراری یا یک سری داده (مانند Apri،May، June) می تواند ورود داده ها را به میزان چشمگیری سرعت بخشد. با AutoFill به سرعت می توانید لیستی از اسم روزها یا ماه ها، یک سری اعداد یا یک لیست از متن های مشابه ایجاد کنید. اسم روزها و ماه ها و مخفف های سه حرفی آنها در Excel وجود دارند. می‌توانید لیست های سفارشی(مثلاً از اسم افراد یا محصولات) ایجاد کنید و AutoFill آنها را پر کند.

 

 یک لیست از ماه‌ها ایجاد کنید  

 

برای پر کردن خودکار لیستی از اسم ماه ها، اسم یک ماه را در یک سلول تایپ کنید و بعد آن سلول را انتخاب کنید. می توانید مخفف یا اسم کامل ماه را وارد کنید.

 

 دسته پر کردن را بکشید  

 

اشاره گر ماوس را روی دسته پر کردن (مربع سیاه در گوشه سمت راست.و پایین سلول) حرکت دهید تا به شکل علامت عدسی میکروسکوپ در آید. در حالی که در ردیف ها یا ستون ها می کشید دکمه سمت چپ ماوس را نگه دارید. (می توانید سلول ها را در هر جهتی پر کنید). یک Screentip به شما نشان می دهد که چه چیزی در هر سلولی که می کشید پر می شود تا بفهمید که چه زمانی به حد کافی، ماوس را کشیده اید.

 

  AutoFill Options را انتخاب کنید  

 

دکمه ماوس را در انتهای سطر یا ستونی که می خواهید پر کنید رها کنید. سری مورد نظر به ترتیب لازم در سلول ها درج می شود. دکمه Auto Fill Options ظاهر می شود. روی فلش آن کلیک کنید تا لیستی از گزینه ها باز شود. از این لیست برای انتخاب چگونگی پُر شدن سلول ها استفاده کنید. برای مثال، می توانید به Excel دستور دهید که بدون کپی کردن فرمت، یک سری ایجاد کنید. برای این کار، گزینه Fill Without Formatting را انتخاب کنید.

 

 یک سری متنی ایجاد کنید  

 

برای ایجاد یک سری متنی مانند Division 1، Division 2 و، داخل یک سلول کلیک کنید و اولین مورد در این سری را تایپ کنید. سلول را انتخاب کنید و دسته پر کردن را در جهتی که می خواهید بکشید.

 

 دسته را رها کنید  

 

دسته را رها کنید تا سری متنی در سلول‌های انتخاب شده پر شود. اگر لازم باشد، روی فلش دکمه AutoFill Options کلیک کنید و یکی از گزینه ها مانند Copy Cells را انتخاب کنید تا داده ها را بدون ایجاد سری، کپی کند.

 

 یک سری عددی ایجاد کنید  

 

برای ایجاد یک سری عددی، دو عدد اول را در سلول های مجاور تایپ کنید، این دو سلول را انتخاب کنید و دسته را برای پر کردن سری، بکشید. AutoFill بصورت خودکار، بقیه سری را بر اساس دو عدد اول پر می کند. برای مثال، اگر در سلول اول تایپ کنید5 و در سلول دوم تایپ کنید. 15، یک سری ایجاد خواهید کرد که در هر سلول، 5 عدد به عدد قبلی اضافه می شود.

 

*توجه *

 کپی کردن داده ها

برای پر کردن یک لیست با یک مدخل کپی شده، آن مدخل را تایپ کنید، آن را انتخاب کنید و دسته را برای کپی کردن آن مدخل بکشید. اگر Excel یک سری ایجاد کند، روی دکمه AutoFill Options کلیک کنید و Copy Cells را انتخاب کنید.


کپی کردن یک فرمول با استفاده از  AutoFill در excel

از AutoFill می توان برای کپی کردن یک فرمول در یک جدول استفاده کرد. آدرس سلول ها در فرمول طوری تنظیم می شوند که فرمول، بدرستی سلول ها را محاسبه کند
ایجاد یک لیست سفارشی در اکسل

برای ایجاد یک لیست سفارشی، کل لیست را در یک برگه کاری تایپ کنید. این لیست را انتخاب کنید و از منوی Tools، گزینه Options را انتخاب کنید. در برگه Custom Lists، گزینه Import را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید. لیست در پنجره Custom Lists ذخیره می شود. حال با تایپ کردن یکی از مدخل های لیست و کشیدن دسته پر کردن، می‌توانید این لیست را در یک صفحه کاری پر کنید.                                                         امید واریم از آموزش اکسل پیشرفته امروز نیز لذت برده باشید.                                                              موفقیت هایتان مستدام  

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه