امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

اکسل یک نرم‌افزار ساده برای گردآوری و تحلیل داده‌ها می‌باشد. یکی از کارهای ساده‌ای که می‌توانید با کمک اکسل انجام دهید، طراحی صفحاتی برای انجام خودکار یک سلسله از محاسبات است. این نوع صفحات حکم ماشین‌حساب تعمیم‌یافته‌ای را دارند که می‌توانند محاسبات پیچیده‌تر و کاربردی‌تری را انجام دهند. گاهی لازم است که داده‌های ورودی، نوع و دامنه‌ی مشخصی را داشته باشند. اکسل امکاناتی دارد که به واسطه آن می‌توانید کاربر را برای وارد کردن داده‌ها در هر خانه محدود کنید تا هم از ورود داده‌های اشتباه جلوگیری کنید و هم اینکه کاربر را در وارد کردن اطلاعات راهنمایی‌ کنید.

 

منوها در نسخه‌های 2007 و 2010 اکسل، به صورت روبان (ribbon) هستند. روی هر منو که کلیک کنید، روبان مربوطه باز می‌شود. اگر روبان Data را انتخاب کنید، در بخش Data Tools می‌توانید روی Data Validation یا همان "اعبتارسنجی داده‌ها در اکسل " کلیک کرده و نوع و دامنه‌ی داده‌ی ورودی در خانه‌‌ی مربوطه از  اکسل را تعیین کنید.

 

منوی مربوط به Data Validation سه tab دارد. tabهای دوم و سوم به ترتیب برای تنظیم پیغام ورودی و هشدار خطا می‌باشند که در صورت تمایل می‌توان پیغام‌های لازم را در آنها درج کرد.

مثلا اگر نوع داده را از نوع list انتخاب کنید و در بخش source مقادیر ممکن برای ورودی را تایپ کنید، هنگام ورود اطلاعات با یک لیست محدود از داده‌ها روبرو خواهید شد.

 

حال اگر OK را بزنیم و در صفحه اکسل، روی خانه‌ای که برایش اعتبارسنجی داده تعریف‌ کرده‌ایم برویم، با یک لیست برای ورود داده روبرو می‌شویم

 

از Data Validation می‌توان برای تعریف انواع دیگر داده نیز استفاده کرد. مثلا اگر در یک خانه‌ی اکسل قرار است طول قد بر حسب سانتی‌متر وارد شود، می‌توان تنظیم کرد که داده‌ی ورودی به صورت یک عدد صحیح بین 100 تا 300 باشد. در این صورت اگر به اشتباه عدد 1.80 (بر حسب متر) وارد شد، کاربر با پیغام خطا در EXCEL مواجه شود و این امکان را به دست می‌آورد که داده‌اش را تصحیح کند و ادامه‌ی محاسبات‌اش دچار اشکال نشود.                                                                                                                             امیواریم از آموزش اکسل امروز نیز لذت برده باشید 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه