امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

کار با نمودار و ترسیمات آماری ممکن است برای هر فرد و در هر حرفه‌ای نیاز باشد. رسم نمودار در اکسل کمک می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات به شیوه‌ای بصری و ملموس‌تر قابل رویت باشند و تحلیل آماری را ساده‌تر می‌کنند.

یکی از نرم افزارها و برنامه‌های خوب برای ایجاد و رسم نمودار، نرم افزار مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) می‌باشد ولی شاید شما هم جزو افرادی باشید که نحوه‌ی کار و رسم نمودار در اکسل را ندانید و نیاز داشته باشید تا آنرا یاد بگیرید.

در این آموزش اکسل پیشرفته، نحوه‌ی وارد کردن  و رسم نمودار در اکسل و اعمال تغییرات در آنرا بررسی خواهیم کرد.

 

مراحل گام به گام رسم نمودار در اکسل

نمودارها انواع مختلفی دارند، نمودار میله‌ای، نمودار دایره‌ای، نمودار شمعی، نمودار خطی و… و اینکه چه نوع نموداری را مورد استفاده قرار دهید به کار و نیاز شما بستگی دارد. برای وارد کردن و رسم نمودار در اکسل کافی است مراحل زیر را طی نمایید.

گام اول: وارد کردن اطلاعات و داده‌ها

در گام نخست باید اطلاعات و داده‌های مورد نظرتان را در برنامه اکسل وارد نمایید و یا درون ریزی (Import) کنید. بهتر است اولین ستون عمودی و اولین ردیف افقی را به عنوان سرتیتر نگه‌دارید.

 

د اطلاعاتی به صورت فرضی وارد اکسل شده است که میزان درآمد، خرجی و مانده نهایی را برای نیمه‌ی نخست سال نشان می‌دهد.

گام دوم: انتخاب کردن اطلاعات مورد نظر در EXCEL

برای اینکه بتوانید اطلاعات جدول را به صورت نموداری نمایش دهید، باید ابتدا آنها را انتخاب کنید. برای انتخاب کردن سلول‌ها، ماوس را بر روی سلول A1 گذاشته و کلیک کنید و بدون رها کردن کلیک، ماوس را تا سلول D7 بکشید. به این ترتیب، رنگ ناحیه‌ی انتخابی تغییر می‌کند.

 

گام سوم: انتخاب نوع نمودار و وارد کردن آن در اکسل

پس از انتخاب کردن داده‌های مورد نظر، از منوی اکسل وارد بخش Insert شوید و جعبه‌ی Charts را پیدا کنید.

 

در این جعبه، انواع نمودارها برای شما نمایش داده شده است. با انتخاب نمودار مورد نظر، می‌توانید آن را وارد محیط اکسل کنید.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، اطلاعاتی که به عنوان سرتیتر در ستون A و همچنین ردیف 1 وارد شده‌اند، به ترتیب در محور افقی و راهنمای نمودار (Legend) مشخص شده اند.

 

همچنین می‌توانید اطلاعات و نوع نمودار را ویرایش نمایید و تغییراتی را به دلخواه در آن اعمال کنید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه