امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

خی مواقع پیش می آید که قصد داشته باشید سلول ها، ستون ها یا ردیف های موجود در پروژه اکسل خود را پنهان سازید. برای مثال اگر اطلاعات اضافه ای را در پروژه خود وارد کرده باشید و نمی خواهید که در خروجی شما نمایش داده شوند به این کار نیاز پیدا می کنید. بنابراین در ادامه مطلب یک ترفند جالب را برای مخفی سازی سلول ها، ردیف ها و یا ستون های اکسل برای شما کاربران گرامی ترفندها معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پنهان سازی سلول های اکسل

در اکسل نمی توان یک سلول را بصورت کامل پنهان ساخت اما می توان آن را بصورت ظاهری جایگزین نمود. بدین منظور سلول یا سلول های (با نگه داشتن کلید Ctrl یا Shift) خود را انتخاب کنید. بعد از آن کلیک راست کرده و بر روی گزینه ی Format Cells کلیک کنید.

 

در پنجره ای که نمایش داده می شود مطمئن شوید که تب Number انتخاب شده است. در پنل Category، قسمت Custom را انتخاب کرده و سپس در فیلد Type عبارت ;;; را تایپ نمایید. توجه داشته باشید که شما قادر خواهید بود بعداً جهت نمایش دوباره محتوا، این نوع فیلد را به حالت اولیه باز گردانید. سرانجام بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

مشاهده خواهید کرد که اطلاعات موجود در سلول پنهان شده است اما مقدار یا فرمول آن هنوز موجود بوده و در داخل نوار فرمول (Formula Bar) نمایش داده می شود.

جهت آشکارسازی دوباره محتوا می توانید همین مراحل را تکرار کرده و اینبار به جای Custom نوع اصلی محتوا (در این مثال Number) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در سلول های مخفی شده چیزی را تایپ کنید پس از اتمام دوباره به حالت پنهان در می آیند اما فرمول جدید ذخیره خواهد شد.

 

پنهان سازی ردیف ها و ستون ها در اکسل

اگر یک پروژه عظیم اکسل را دارا می باشید ممکن است قصد مخفی کردن برخی از ستون ها یا ردیف ها را داشته باشید. برای ردیف ها می توانید بر روی عدد آن کلیک راست کرده و سپس گزینه ی Hide را انتخاب کنید. در صورتیکه قصد دارید چندین ردیف را پنهان کنید می توانید کلید Ctrl را نگه داشته و تمام ردیف های موردنظر خود را انتخاب نمایید. سرانجام بر روی یکی از آنها کلیک راست کرده و بر روی گزینه ی Hide کلیک کنید.                                                                                                                         

مشاهده می کنید که عدد ردیف های مخفی شده نیز دیگر در داخل لیست نمایش داده نمی شود و به جای آن یک بردار دو خطی در میان دو عدد قبل و بعد ظاهر می شود.                   

پنهان سازی ستون ها یک امر متداول و کاربردی در اکسل بوده و به همین علت نیز یک راه بسیار ساده برای آن در نظر گرفته شده است. کافیست بر روی ستون موردنظر خود کلیک راست کرده و گزینه ی Hide را انتخاب نمایید.

 

 

 

همانطور که مشاهده می کنید ستون ها مخفی شده و یک بردار دو خطی در میان ستون های قبل و بعد نمایش داده می شود.

 

جهت آشکارسازی دوباره ردیف یا ردیف ها می توانید ستون بعد و قبل آن را انتخاب کنید. سپس کلیک راست کرده و بر روی گزینه Unhide کلیک کنید.

برای نمایش دوباره ستون مخفی شده نیز ستون های دو طرف آن را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست کردن، گزینه ی Unhide را انتخاب کنید.

 

 

 

امیدوارم که از این آموزش  اکسل  نهایت استفاده را کرده باشید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه