امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
در بعضی مواقع ممکن است در نرم افزار اکسل بخواهیم از برخی از اطلاعلات در سلول ها حفاظت کنیم

برای این کار راهکارهای زیادی وجود دارد لطفا با این آموزش اکسل  همراه باشید

حفاظت از اطلاعات سلولها در اکسل

1– فایل اکسل مورد نظر را باز نموده و با فشردن دکمه های Ctrl+A تمام سلولهای شیت را انتخاب کنید.
2 – برروی سر ستون و سر سطر گوشه بالایی شیت کلیک راست نموده و گزینه Format Cells… را انتخاب نمائید

3 – در پنجره باز شده تب Protection را انتخاب نموده و تیک گزینه های Locked و Hidden را برداشته و با فشردن دکمه OK پنجره را ببندید

4 – حالا نوبت شماست، سلولهایی که قصد قفل کردن آنها را دارید انتخاب نموده(عکس شماره3) و برروی یکی از سلولهای منتخب شده کلیک راست نمائید. مجدداً گزینه Format Cells… و تب Protection را انتخاب نمائید. اگر قصد دارید سلولهای منتخب فقط قفل شوند تیک Locked را بزنید و اگر قصد دارید تا فرمول آنها مخفی شود گزینه Hidden را هم تیک کنید و با زدن دکمه Ok پنجره را ببندید.

5 – در این مرحله در محیط اکسل بر روی تب Review کلیک نموده و گزینه Protect Sheet را انتخاب کنید

6 – در پنجره نمایان شده تیک گزینه اول یعنی Protect Worksheet And Contents Of Locked Cells را بزنید و در قسمت بعد یعنی Allow All Users Of This Worksheet To: تیک گزینه های اول و دوم  (Select Locked Cells و Select Unlocked Cells) را بزنید و در کادر خالی Password To Unprotect sheet کلمه عبور مورد نظر خود را وارد نمایید و Ok کنید(عکس شماره6)، در پنجره Confirm Password To Protect مجدداً رمز عبور انتخابی را وارد و با زدن دکمهOk  مرحله را تمام کنید

کار تمام شد و به همین راحتی می توانید از سلولهای حاوی اطلاعات در اکسل محافظت کنید و تا حدود زیادی از خطاهای خواسته و ناخواسته ای که هنگام وارد نمودن اطلاعات بوجود می آید پیشگیری کنید.

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-bottom-right” width=”autopx” height=”” background_color=”#8cccfc” border_width=”1″ border_color=”#07450e” ]اگر رمز گذاری کردید و رمز را فراموش کردید نگران نباشید و أیضاً خیلی مطمئن نباشید که سلولهای رمز شده به هیچ وجه قابل تغییر نباشند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه