امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در نرم افزاراکسل اگر کاربرگ مورد رسیدگی تعداد زیادی سطر و ستون داشته باشد و تهیه کننده برخی از خانه‌ها را باهم ادغام کرده باشد کنترل محاسبات و محاسبه مجدد بدون دانستن اینکه کدام خانه‌ها باهم ادغام شده‌اند دردسرهایی زیادی را برای حسابرس و حسابدار بهمراه خواهد داشت البته ممکن است تاکنون با این مشکلات برخورد نداشته باشید که از خوش شانسی شما بوده است، برای اینکه با مشکلات عدیده‌ای که خانه‌های ادغام شده می توانند برایتان به وجود بیاورد آشنا شوید فرض کنید یک جدول دارید که در برخی از سطهای آن چند خانه با هم ادغام شده‌اند اگر بخواهید اطلاعات این جدول را بر اساس اطلاعات یکی از ستونها مرتب کنید اکسل اجازه این کار را به شما نمی‌دهد و به علت همساز نبودن خانه‌ها پیام خطا به شما خواهد داد و از شما میخواهد اندازه خانه‌ها را یکسان سازی نمایید.

یکسان سازی در اکسل

مشکل اینجاست که اکسل هنگام نمایش این خطا خانه مرجع را مشخص نمی کند برای همین شما باید دست بکار شوید و خانه مشکل ساز را بیابید.
در ادامه روشهایی را برای یافتن خانه‌های ادغام شده معرفی می‌شود که امیدوارم در پیشبرد کارهایتان شما را یاری دهد.

روش اول: استفاده از ابزار Find. 1. کلید میانبر Ctrl+F را فشاردهید (این ابزار در تب Home قسمت Find & Select قراردارد)
2. روی دکمه "Options" کلید کنید تا امکانات پیشرفته این ابزار برایتان به نماش درآید، کلید "Format" را یافته و روی آن کلیک کنید.

 


3. با فشردن کلید "Format" پنجره "Find Format" برایتان باز می‌شود، خوب در این قسمت شما قادر خواهید بود جستجوهای مختلفی بر اساس "Format" خانه‌ها ترتیب دهید که در اینجا من به دنبال خانه‌های ادغام شده هستم.
4. خوب در پنجره "Find Format" تب "Alignment" را باز کرده تیک "Wrap Text" و "Shrink to Fit" را برداشته و کادر "Merge Cells" را تیک کنید. و کلید "Ok" کلیک کنید.

 


5. اگر همه مراحل را قدم به قدم با من پیش رفته باشید هم اکنون در پنجره "Find" هستید می توانید برای یافتن اولین محدوده از خانه‌های ادغام شده روی کلید "Find Next" کلیک کنید و اگر مثل من بدنبال فهرستی از خانه‌های ادغام شده هستید روی کلید "Find All" کلیک کنید.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه