امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

برای این کار پس از باز کردن اکسل روی File در گوشه بالا، سمت چپ صفحه کلیک و آخرین گزینه یعنی Options را انتخاب کنید تا پنجره Excel Option ظاهر شود. در قسمت سمت چپ این پنجره، عنوان Customize Ribbon را انتخاب کنید.

هنگام قراردادن توضیحات در سلول های اکسل (insert comment) همیشه یک مستطیل ساده ظاهر می شود، اما شما با دنبال کردن ترفندی ساده، می توانید ظاهر این کادر را تغییر دهید.

برای این کار پس از باز کردن اکسل روی File در گوشه بالا، سمت چپ صفحه کلیک و آخرین گزینه یعنی Options را انتخاب کنید تا پنجره Excel Option ظاهر شود. در قسمت سمت چپ این پنجره، عنوان Customize Ribbon را انتخاب کنید.

در کادر سمت چپ تعدادی از دستورات و ابزارهای اکسل فهرست شده است و در بالای این کادر عبارت Popular Commands دیده می شود. روی مثلث کوچک سمت راست این کادر کلیک و عبارت All Commands را انتخاب کنید. نوار لغزنده این کادر را درگ کنید تا به دستور Change Shape برسید.

اکنون باید این دستور را به کادر سمت راست با استفاده از دکمه Add اضافه کنید. قبل از این که بتوانید هر دستور یا ابزاری را به کادر سمت راست اضافه کنید، باید در یکی از زیرگروه های منوهای فعلی (مثل Home-Insert-Design) یک گروه با تب جدید اضافه کنید.

برای انجام این کار در قسمت پایین کادر سمت راست چند دکمه وجود دارد. برای قرار دادن دستور در گروه Home ابتدا از کادر سمت راست روی علامت + کنار گزینه Home کلیک کنید تا این گروه بسط داده شود.

سپس روی دکمه New Group در پایین همین صفحه کلیک کنید تا یک گروه جدید در منوی Home ایجاد شود؛ در ادامه روی دکمه Add که بین 2 کادر قرار گرفته است، کلیک کنید تا گروه ابزار Change Shape به انتهای منوی Home اضافه شود و سپس دکمه Ok را انتخاب کنید تا اکسل بسته شود.

اکنون مشاهده می کنید که عبارت Change Shape در قسمتی به نام New Group در انتهای منوی Home قرار گرفته است.

 

تغییر شکل و رنگ زمینه در اکسل 


حال برای تغییر شکل و رنگ زمینه توضیحات روی یک سلول دلخواه راست کلیک و از کادر ظاهر شده عبارت Insert Comment را انتخاب کنید. عبارتی به عنوان توضیح را وارد و سپس روی سلول دیگری کلیک کنید. مثلث کوچک قرمز رنگ، نشان می دهد که سلول دارای توضیحات است. دوباره روی این سلول راست کلیک و این بار عبارت Edit Comment را انتخاب کنید.

روی کادر مستطیل توضیحات کلیک کنید و از گروه جدید که در منوی Home به نام Change Shape ایجاد کردید، کلیک کنید و شکل دلخواه را برگزینید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه