امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
تابع INT برای حذف ارقام اعشار:

تابع INT یک عدد را به طرف پایین و به سوی کم ترین عدد صحیح بعدی گرد می کند. اثر آن این است که به نظر می رسد که قسمت اعشاری حذف شده است و غالبا INT برای راحت کردن این کار (حذف ارقام اعشاری) به کار می رود.

INT زمانی به کار می رود که تمام چیزی که نیاز به دانستن آن دارید. قمست عدد صحیح یک عدد است.




برای اطلاعات بیشتر با آموزش امروز همرا ه باشید
تابع TRUNC برای حذف برخی از ارقام اعشاری:

تابع TRANCدر EXCEL قسمتی از یک عدد را حذف می کند. این تابع دو آرگومان می گیرد. آرگومان اول. عددی است که باید تغییر کند. آرگومان دوم مشخص می کند که چه تعداد از ازقام این عدد باید باقی بماند.

مقدار عددی 2  برای آرگومان دوم بیان می کند که 2 رقم اعشاری باید باقی بماند:                                                                                                                    

                                                                                                                                        تبدیل واحدهای اندازه گیری در اکسل:                                                           

تابع Convert واقعا تابع فوق العاده ای است. تعجب بر انگیز نیست که این تابع تبدیل های مختلفی را انجام می دهد و مخصوصا مقیاس ها را تبدیل می کند. تعداد مقیاس هایی که این تابع آنها را تبدیل می کند واقعا قابل بیان نیست. این تابع فوت را به اینچ. فارنهایت را به سلسیوس. پینت را به لیتر. اسب بخار را به وات تبدیل می  کند. و بسیاری از نبدیل های دیگر را انجام می دهد. در واقع. 10 مقوله وجود دارد که هر یک در برگیرنده ده ها واحد اندازه گیری است که تبدیل از آنها و به آنها انجام می شود. این مقوله ها عبارتند از:  1- وزن و جرم 2 - فاصله 3- زمان 4 -فشار 5 -نیرو 6 - انرژی 7 - توان 8 - مغناطیس 9 -دما 10 - مقیاس مایع     این تابع سه آرگومان می گیرد: مقدار. واحد اندازه گیری که تبدیل باید از آن انجام شود. و و حد اندازه گیری که تبدیل باید به آن انجام شود. مثلا در این جا. تابع کار تبدیل 10 گالن را به لیتر انجام می دهد:تابع Convert واقعا تابع فوق العاده ای است. تعجب بر انگیز نیست که این تابع تبدیل های مختلفی را انجام می دهد و مخصوصا مقیاس ها را تبدیل می کند. تعداد مقیاس هایی که این تابع آنها را تبدیل می کند واقعا قابل بیان نیست. این تابع فوت را به اینچ. فارنهایت را به سلسیوس. پینت را به لیتر. اسب بخار را به وات تبدیل می  کند. و بسیاری از نبدیل های دیگر را انجام می دهد. در واقع. 10 مقوله وجود دارد که هر یک در برگیرنده ده ها واحد اندازه گیری است که تبدیل از آنها و به آنها انجام می شود. این مقوله ها عبارتند از:  1- وزن و جرم 2 - فاصله 3- زمان 4 -فشار 5 -نیرو 6 - انرژی 7 - توان 8 - مغناطیس 9 -دما 10 - مقیاس مایع    این تابع سه آرگومان می گیرد: مقدار. واحد اندازه گیری که تبدیل باید از آن انجام شود. و و حد اندازه گیری که تبدیل باید به آن انجام شود.                                                                                                                                  


 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه