امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
در نرم افزار اکسل گاهی ممکن است نیاز داشته باشیم از جداول موجود در فایل اکسل بانک اطلاعاتی بسازیدو یا برعکس. خوشبختانه قابلیت بسیار جالبی در ه آفیس وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بین داده‌های داخل فایل و برنامه‌های آفیس ارتباط برقرار کرده و این داده‌ها را از برنامه در برنامه‌ی دیگر وارد کنید.



تبدیل جدول اکسل به بانک اطلاعاتی اکسس

فرض کنید کاربرگی از اکسل دارید که حاوی اطلاعات مشتری می‌باشد و تصمیم گرفته‌اید سایتی بر اساس همان اطلاعات داشته باشید درنتیجه باید به سراغ برنامه Access که برنامه‌ای نسبتاً ساده برای ایجاد و مدیریت پایگاه داده هست، بروید. اما اینکه بخواهید این داده‌ها را دوباره در اکسس وارد کنید کاری بسیار سخت و زمان‌گیر محسوب می‌شود. اگر هم‌حجم داده‌ها بسیار بالا باشد این کار تقریباً غیرممکن می‌‌شود. اینجاست که خود مجموعه آفیس به کمک شما می‌آید و امکان این را فراهم می‌کند که داده‌ها را از یک نرم‌افزار وارد نرم‌افزار دیگر کنید؛ برای نمونه از Excel به Access یا برعکس. همچنین برای این ورود داده‌ها چندین روش درنظرگرفته شده است و می‌توان گفت دست شمارا باز گذاشته است.

برای این کار ابتدا یک بانک اطلاعاتی از نوع اکسس ایجاد نمایید.

سپس از تب External Data، گزینه‌ی Excel را انتخاب نمایید.



توجه داشته باشید که در این تب گزینه‌های مختلفی برای ساخت بانک اطلاعاتی وجود دارد که باید بسته به نوع نیاز مورداستفاده قرار گیرند.بنابراین گزینه Excel را انتخاب نموده و مسیر جدول مربوطه که قصد ساخت بانک از آن را دارید انتخاب نمایید.

در این پنجره دو گزینه جهت انتخاب وجود دارد؛ گزینه اول اطلاعات مربوطه را اکسترکت می‌نماید، اما گزینه‌ی دوم لینکی به جدول اکسل ایجاد می‌نماید تا در صورت بروز هرگونه تغییری در اطلاعات جدول بانک ساخته‌شده نیز بروز گردد.



در مرحله‌ی بعد کاربرگ موردنظر را انتخاب نموده و روی گزینه‌ی Next کلیک نمایید.



در مرحله‌ی بعد، اگر بخواهید عنوان سلول‌های جدول در بانک موجود باشد تیک گزینه First Row Contains Column Headings را بزنید و گزینه‌ی Next را انتخاب نمایید.



در این مرحله دقت داشته باشید که Sheet موردنظر انتخاب‌شده باشد و گزینه Finish را انتخاب نمایید.



در آخر گزینه‌ی OK را انتخاب کنید و کار به پایان می‌رسد.



همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بانک اطلاعاتی موردنظر با اطلاعات موجود در فایل اکسل ساخته‌شده است.



تبدیل جدول اکسل به بانک اطلاعاتی SQL

برای تبدیل جدول اکسل به SQL، ابتدا باید یک بانک اطلاعاتی در محیط SQL ساخته شود.



سپس روی بانک موردنظر کلیک راست نموده و گزینه‌ی Task و سپس گزینه‌ی Export Data را انتخاب نمایید.

در پنجره‌ی بازشده گزینه Next را انتخاب نمایید.



در صفحه‌ی بعدی باید نوع دیتابیس را در قسمت Data Source و مسیر را در قسمت File Path انتخاب نمایید. سپس گزینه‌ی Next را انتخاب نمایید.



در صفحه‌ی بعدی گزینه Next را انتخاب نمایید.



در صفحه‌ی بعد تیک گزینه‌ی اول را انتخاب نمایید.



در پنجره نمایش داده‌شده، کاربرگ موردنظر را که حاوی اطلاعات جدول می‌باشد انتخاب نمایید.



صفحات بعدی را Next و در نهایت گزینه‌ی Finish را انتخاب نمایید.                                                        همراهان گرامی امیدواریم از آموزش اکسل امروز نیز لذت برده باشید                                                    شادی هایتان مستدام

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه