امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

برای اینکه بتوانید در نرم‌افزار اکسل تعداد اعداد موجود در یک ستون که به یک عدد خاص ختم می‌شوند یعنی رقم یکان مشابهی دارند را تعیین کنید، چند روش وجود دارد. در ادامه مطلب با ما  همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

 

فرض کنید در ستون A از سلول A1 تا A10 تعداد 10 عدد وجود داشته باشد، برای تعیین تعداد اعدادی که دارای رقم یکان مشابه مثلا عدد 5 می‌باشند می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

روش 1)  استفاده از توابع Right و  Countifدراکسل:

با استفاده از توابع Right و Countif که به ترتیب در معرفی شده‌اند می‌توان اینکار را انجام داد. در سلول B1 فرمول زیر را نوشته و برای سایر سلول‌های ستو اعمال کنید (B2 تا B10).

 

 

 

روش 2) فرمول نویسی آرایه‌ای:

بجای استفاده از فرمول نویسی معمولی می‌توان از فرمول نویسی آرایه‌ای استفاده کرد. نحوه استفاده از فرمول نویسی آرایه‌ای انجام میدهیم  در یک سلول خالی کلیدهای Ctrl + Shift + Enter را همزمان فشار دهید.

 

روش 3) با استفاده از توابع SUMPRODUCT و ISNUMBER

  • تابع Isnumber: این تابع بررسی می‌کند که ورودی آن عدد هست یا خیر. در صورتی که عدد باشد خروجی آن TRUE و در غیر این صورت خروجی آن FALSE می‌باشد.
  • تابع SUMPRODUCT: با استفاده از این تابع می‌توان دو یا چند مجموعه از اعداد را در هم ضرب کرده و نتیجه را با هم جمع نمود. تابع Sumproduct در این آموزش اکسل پیشرفته معرفی شده است.

 

در فرمول بالا اعداد با تعداد رقم بیشتر از 6 نیز در نظر گرفته می‌شود. در واقع چنانچه در اعداد ستون A از رقم ششم به بعد (از سمت راست) عدد 5 وجود داشته باشد آن عدد شمارش می‌شود.



تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه