امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

جدول ها به شما کمک می کنند تا طرح کلی صفحات خود را کنترل کنید. اگر با Word یا Excel کار کرده باشید، می‌دانید که چگونه جدول درج کنید و سلول‌ها را مدیریت کنید. فقط کافی است به Frontpage بگویید که چند سطر و ستون می خواهید و عناصر صفحه را درج کنید تا صفحه شما حرفه‌ای به نظر برسد. این کار عملی، یک جدول ساده ایجاد می‌کند و بعد متن و تصاویر گرافیکی به سلول‌های آن اضافه می‌کند. کارهای عملی بعدی شرح می‌دهند که چگونه جدول‌ها را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید و با اضافه کردن رنگ به سلول‌ها و تنظیم کردن خطوط مرزی، جدول را جذاب‌تر کنید.

 درج جدول 

صفحه‌ای که می‌خواهید جدول را در آن درج کنید باز کنید. از منوی Table، گزینه Insert و بعد گزینه Table را در excelانتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای Insert Table باز شود.

 

 تعداد سطر و ستون را مشخص کنید 

در کادرهای متنی Rows و Columns، تعداد سطرها و ستون‌های جدول را وارد کنید.

  تراز کردن عناصر با جداول دراکسل

 جدول را تراز کنید 

قبل از قرار دادن جدول روی صفحه، می توانید طرح کلی آن را تنظیم کنید. روی فلش کادر متنی Alignment کلیک کنید و یکی از گزینه‌های مربوط به تراز را انتخاب کنید.

 گزینه‌های مربوط به خطوط جدول  

اگر اندازه خطوط جدول را 0 بگیرید، این خطوط در مرورگر دیده نمی‌شوند (ولی یک خط جین در دید Page خواهید دید.) بطور کلی، خطوطی که بیشتر از 2 پیکسل نباشند حرفه‌ای تر از خطوط ضخیم به نظر می‌رسند.

 فضای بین سلول‌ها و فضای اطراف متن 

عدد کادر متنی Cell Padding، یک بافر از فضای خالی دور متن یا تصویر یک سلول قرار می دهد و مقدار کادر Cell Spacing، تعداد پیکسل‌ها بین سلول‌ها را مشخص می‌کند.

 پهنای جدول 

گزینه Specify Width بصورت پیش فرض انتخاب شده است. برای مشخص کردن پهنای جدول می‌توانید یکی از گزینه‌های In Pixels (بر حسب پیکسل) یا In Percent (بر حسب درصد) را انتخاب کنید. گزینه In Percent، اندازه جدول را متناسب با پنجره مرورگر بازدید کننده تنظیم می‌کند. (جدولی که %100 پهنا داشته باشد کل صفحه را پر می‌کند). اگر می‌خواهید جدول‌های بعدی همین خصوصیات را داشته باشد، گزینه Set as default for new tables را انتخاب کنید. بعد از انتخاب، روی OK کلیک کنید تا این تنظیمات ذخیره شوند. 

 درج متن 

در سلولی که می‌خواهید متن اضافه کنید کلیک کنید. کمی متن تایپ کنید. برای شروع یک پاراگراف جدید در سلول، Enter را بزنید و برای ایجاد یک خط جدید بدون ایجاد یک پاراگراف جدید، Shift+Enter را بفشارید. همچنین می‌توانید از ماینبرهای صفحه کلیدی برای آسان‌تر حرکت کردن در سلول‌ها استفاده کنید: برای رفتن به سلول سمت راست، Tab را بفشارید و برای رفتن به سلول سمت چپ، Shift + Tab را بفشارید. 

 درج تصویر  

در سلولی که می‌خواهید تصویر مورد نظر خود را درج کنید کلیک کنید. روی دکمه Insert Picture From File در نوار ابزار Standard کلیک کنید. فایل مورد نظر را پیدا کنید و روی آن دابل کلیک کنید تا در جدول قرار گیرد.

 تراز عمودی 

در نوار ابزار Tables، ابزارهای زیادی برای ایجاد جدول وجود دارد. برای باز کردن این نوار ابزار، از منوی View، گزینه ‏Toolbars و بعد گزینه Tables را انتخاب کنید. می‌توان تراز عمودی عناصر در یک سلول را تغییر داد. عنصری که می‌خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Align Top (تراز به بالا)، Center Vertically (وسط) یا Align Bottom (تراز به پایین) در نوار ابزار Tables کلیک کنید

 تغییر دادن اندازه جدول با کشیدن ماوس 

برای کم یا زیاد کردن اندازه جدول، اشاره‌گر را روی لبه یک سلول قرار دهید تا به شکل یک فلش دو جهته در آید. بعد اشاره‌گر را بکشید.  

 جدول را رسم کنید 

برای درج کردن یک جدول جدید، روی دکمه Draw Table در نوار ابزار Tables کلیک کنید. اشاره‌گر ماوس به شکل یک مداد در می‌آید. برای کشیدن جدول، با اشاره‌گر بکشید. برای اضافه کردن سطر یا ستون، فقط کافی است که آنها را رسم کنید. (با استفاده از کشیدن خطوط جدول).

 پاک کردن یک سلول

اگر اشتباه کنید و بخواهید یک سطر و ستون را حذف کنید، از ابزار Eraser استفاده کنید. روی دکمه Eraser در نوار ابزار Toolbar کلیک کنید و روی خطوط یک سلول بکشید تا پاک شود.

 استفاده از دکمه Insert Table

شاید سریع‌ترین راه برای ایجاد یک جدول جدید، انتخاب از دکمه Insert Table در نوار ابزار Standard است. ابتدا، مکان نما را در محلی که می‌خواهید جدول را درج کنید قرار دهید. بعد روی دکمه Insert Table کلیک کنید و روی منوی کشویی که باز می‌شود بکشید تا تعداد سطر و ستون‌های مورد نظر را های لایت کنید. وقتی که اشاره‌گر را رها می‌کنید، جدول در صفحه ظاهر می‌شود.

* توجه *

تغییر اندازه جدول بصورت پویا

وقتی که پهنای جدول را بصورت درصدی از پنجره مرورگر تنظیم می کنید (مرحله 6)، بازدید کننده تعیین می‌کند که این جدول چقدر پهنا داشته باشد. اگر مرورگر کاملاً باز باشد، جدول گسترده می‌شود و وقتی که بازدید کننده، اندازه پنجره را کاهش دهد، جدول هم کوچک می‌شود و ممکن است محتویات آن، در هم و برهم شود. برای جلوگیری از این امر، اندازه جدول را بر حسب پیکسل مشخص کنید.

تغییر اندازه و رنگ

برای تغییر دادن اندازه جدول، روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود. بعد روی دکمه Autofit to contents در نوار ابزار Tables کلیک کنید. به این ترتیب، جدول با اندازه محتویات خود مطابقت پیدا می‌کند. دکمه Autofit در سمت چپ دکمه Fill color (که شبیه یک سطل رنگ است) قرار دارد. برای تغییر دادن رنگ سلول‌های جدول، آن سلول‌ها را انتخاب کنید، روی دکمه Fill color کلیک کنید و یکی از رنگ‌ها را انتخاب کنید. دکمه Table Autoformat Combo به شما امکان می‌دهد تا طرح کلی و طرح رنگ کل جدول را انتخاب کنید و مجبور نباشید که ظاهر تک تک سلول‌ها را تغییر دهید.                                                                                         امیدواریم  آموزش اکسل امروز نیز مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه