امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

هدف از آموزش اکسل امروز این است که چگونه می توانیم  در نرم افزار اکسل ماکرو یا کد VBA خود را ینویسیم چطور باید فایل راذخیره کنیم.  اگر بخواهیم ماکرو رابه کامپیوتر دگری  انتقال دهیم  فرمت  اکسل برای ذخیره ورکبوک ها در نسخه های قدیمی تر XLS و در نسخه های جدیدتر XLSX است. این فرمت ها از ذخیره سازی ماکرو پشتیبانی نمی کنند به این معنی که اگر کد VBA یا ماکرویی را در فایل اکسل ن بنویسید و بعد با فرمت XLSX ذخیره کنید تمام کدهای VBA که ایجاد کردید از بین میرود و پس از اینکه فایل ر امجددا باز کنید اثری از کدهایی که نوشتید دیده نخواهد شد.

در اکسل برای ذخیره فایل هایی که دارای کد VBA و ماکرو هستنددر اکسل میتونیم از دو فرمت XLSM و XLSB استفاده کنیم. برای اینکار  در پنجره SAVE AS اکسل یکی از این دو فرمت رو برای ذخیره ماکرو انتخاب کنیم.

 

زمانی که فایل اکسل را با فرمت XSM یا XLSB ذخیره می کنیم ماکروها و کدهای VBA ما هم در فایل ذخیره می شود و زمانی که این فایل رو به سیستم دیگری منتقل کنیم می توانیم از کدهایی که نوشتیم استفاده کنیم.

 فرض کنید بخواهیم کدی رابنویسیم که بتوانیم آن کد را به سیستم دیگه ای انتقال دهیم و در تمام فایل های اکسلی که ایجاد می کنیم (نه فقط فایل XLSM که ذخیره کردیم) از آن کد استفاده کنیم. به عنوان مثال اگر بخواهیم تابعی را وارد کنیم  که بتوانیم ازآن در  فرمول نویسی های در تمام فایل های اکسل استفاده کنیم. برای اینکار میتاونیم از فرمت XLAM اکسل استفاده کنیم که برای تهیه Add-In ها در اکسل استفاده می شود. این فرمت در واقع بسیار شبیه فرمت XLSM هست با تفاوت های جزئی. برای استفاده از این فرمت ابتدا باید فایل خودرا در پنجره SAVE AS اکسل با فرمت XLAM ذخیره می کنیم و به سیستم موردنظرانتقال بدهید. اکنون کافیست این فایل رادر نرم افزار اکسل به صورت یک Add-In اضافه کنید. در پنجره تنظیمات اکسل وارد بخش Add-Ins می شویم و در قسمت پایین پس از انتخاب Excel Add-Ins در بخش Manage رو دکمه Go کلیک می کنیم.

 

با انتخاب دکمه GO پنجره Add-Ins باز می شود.

 

حالا روی دکمه Browse کلیک می کنیم و فایل XLAM را انتخاب می کنیم. با اینکار فایل ما به عنوان یک Add-In به اکسل اضافه می شود و می توانیم از توابع و کدهای آن استفاده کنیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه