امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

زمانی که شما تیتر داده هایتان در بالای ستون های اکسل طولانی است و مثلا داده هایی از جنس اعداد دارید با ستون هایی مثل شکل زیر مواجه می شوید که فضای زیادی را از شما بی دلیل اشغال می کند.

برای غلبه بر این مشکل توصیه می شود در چنین مواردی از تیترهای زاویه دار استفاده شود تا عرض کمتری را اشغال کنند. نحوه ساخت سلول های زاویه دار به شرح زیر است:

ابتدا تیترها را انتخاب کنید.

سپس به مسیر Home → Alignment → Orientation →Angle Counterclockwise  بروید تا تیترها زاویه 45 درجه در خلاف جهت عقربه ساعت پیدا کنند.

سپس به مسیر Home → Font → Borders →All Borders  رفته تا برای تیترها Border  اختصاص داده شود(البته می توانید به تمام فضای سلول ها Border  اختصاص دهید)

حالا به راحتی می توانید عرض ستون ها را به دلخواهتان کم کنید تا نتیجه زیر حاصل شود.

البته می توانستیم تمام مراحل بالا را در قسمت Format cells و با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl + 1 انجام دهیم.                                                                       

اگر کاربر هر روزه اکسل و برنامه‌های جدولی باشید، حتماً بسیار پیش می‌آید که بخواهید یک عنصر، نوشته یا دیاگرام را که مطلب جدی به شمار نمی رود، مثلاً به عنوان یک ارجاع مورد استفاده قرار می گیرد، پنهان کنید.

در یک صفحه گسترده اکسل بخش‌های متعددی وجود دارد و هر بخش می‌تواند به چندین طریق پنهان شود. با برسام همراه باشید تا روش‌هایی مناسب برای پنهان کردن اجزا بیاموزیم.

روش های پنهان کردن مطالب در اکسل

پنهان کردن یک برگه در اکسل

برای پنهان شدن یک شیت، کافی است بر روی آن راست کلیک کرده و Hide را بزنید.

سپس برای بازگرداندن، روی یک صفحه راست کلیک کنید و Unhide را انتخاب کنید. سپس تمامی برگه های پنهان شده آشکار خواهند شد و سپس می‌توانید آن‌هایی را که نمی‌خواهید دوباره مخفی کنید.

پنهان کردن یک سلول از جدول در EXCEL

پنهان شدن یکی از چهار خانه‌های جدول (Cell) مثل یک برگه نیست که آن را پنهان کنید و سپس هر گاه خواستید آن را بازگردانید. اما واقعاً راهی ندارد چون اگر مخفی شود چیزی جای آن قرار نمی گیرد؟

در پایین بیشتر می آموزید اما بدانید شما می‌توانید هر تعداد ردیف یا ستون را که می‌خواهید خالی نمایش دهید در حالتی که آن‌ها واقعاً خالی نیستند.
برای این کار روی یک یا چند سلول راست کلیک کنید و Format Cells را انتخاب کنید.
در بخش Number، گزینه Custom را از پایین کلیک کنید و سه سمیکالن (,,,) بدون پرانتز در فضای Type وارد کنید.
سپس OK را بزنید و در کمال تعجب می‌بینید که همه بخش‌های انتخابی خالی شده اند! با کلیک کردن بر روی آن‌ها همچنان خالی هستند اما در نوار فرمول ها محتوای آن دیده خواهند شد.
برای دوباره نمایان کردن اطلاعات کافی است مراحل بالا را طی کرده و به جای Custom، گزینه Original را انتخاب کنید. دقت داشته باشید اگر در سلول‌ها هر متنی نوشته شده باشد، با زدن اینتر محو خواهد شد. همچنین با تایپ بر روی سلول‌های مخفی، هر چه پنهان کرده‌اند با متن جدید تایپ شده جایگزین خواهند شد.

پنهان کردن خطوط

برای پنهان شدن خطوط فاصل، کافی است زبانه VIEW را انتخاب کرده و تیک Gridlines را بردارید. همچنین می‌توانید به Page Layout رفته و تیک View زیر بخش Gridlines را نیز بردارید.

پنهان کردن ستون‌ها و ردیف ها

اگر می‌خواهید یک ردیف یا ستون را کلاً پنهان کنید، بر روی سر برگ (Header) آن راست کلیک کرده و Hide را بزنید. برای مخفی کردن چندین ردیف نیاز به راست کلیک کردن بر روی شماره ردیف آن‌ها در سمت چپ دارید. برای مخفی کردن چند ستون این عمل را در بالای سربرگ آن‌ها انجام دهید.

البته پنهان شدن آن‌ها کاملاً مشخص است چرا که اکسل تماماً شماره گزاری شده و دارای ترتیب حروف الفبایی است.
برای بازگشت آن‌ها می‌توانید بر روی شماره یا حرف قبل یا بعد آن‌ها کلیک کرده و Unhide را کلیک کنید.

پنهان کردن فرمول ها در اکسل

پنهان کردن فرمول ها کمی دشوار تر از بقیه مراحل است. اگر می خواهید فرمولی را پنهان کنید ابتدا باید آن را پنهان کنید و سپس از آن محافظت کنید.

برای این کار ابتدا، بر روی ستون F، راست کلیک کرده و Format Cells را انتخاب کنید.
اکنون روی زبانه Protection کلیک کنید و تیک گزینه Hidden را بزنید. سپس برای محافظت از سلول، بر روی Review کلیک کرده و Protect Sheet را انتخاب کنید.
اگر مایل هستید تا همه نتوانند فرمول های شما را از پنهانی خارج کنند، می‌توانید برای آن گذرواژه ای تعیین کنید. با فشردن دکمه های Ctrl+~ (همان پ بالای تب)  با کلیک بر روی Show Formulas در تب Formulas دیگر قابل مشاهده نخواهند بود.

پنهان کردن کامنت ها 

کامنت ها یا همان اطلاعات اضافی مربوط به هر سلول، به طور خودکار با نوشته شدن،  به صورت یک نشانه قرمز در گوشه راست هر سلول قرار خواهند گرفت. برای تغییر حالت خودکار بر روی  File  و سپس Option،  و زبانه Advanced، روی No comments or indicators کلیک کنید. برای نمایش دادن کافی است Comments and indicators را مجدداً بزنید یا از Show All Comments استفاده کنید.

اگر هم در یک سلول یک متن بلند بالا نوشتید و به نوعی از اندازه خود خارج تر بود، کافی است روی آن راست کلیک کرده و Format Cells را بزنید. سپس از Alignment، در زیر Horizontal، گزینه Fill را انتخاب کنید. اکنون می بینیم که مشکل طولانی بودن برطرف شده است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه