امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

ساخت Combo box یا صحیح تر بگوییم Drop Down list در Excel توسط Data Validation برای سلولها انجام می‌شود اما موضوع این مقاله ساخت Combo box ای است که کاربر بتواند به راحتی مقادیر آنرا کم یا زیاد کند و لازم نباشد که به صورت دستی این کار انجام شود به عبارت دیگر بتواند مقادیر لیست Combo box را به راحتی کنترل نماید.
قبل از هر کار ابتدا باید شما با ابزار بسیار مفیدی در Excel 2007 آشنا شوید به نام Table و بدانید که Table یک محدوده پویا ست یعنی Dynamic Range است.
منظور از محدوده پویا در Excel، آدرس هایی است که با یک نام شناخته می شوند و شما به جای نوشتن آدرس سلول Excel از آن نام استفاده می نمایید.

 

ساخت یک محدوده پویا در Excel

 

برای ساخت یک محدوده پویا در Excel 2007  از ابزار Table استفاده می‌شود. فرض کنید که در یک شرکت شما 5 انبار دارید که کاربر قرار است در لیست ورود کالا، یکی از انبارهای را انتخاب نماید.
مطابق شکل اسامی انبارها را در یک Sheet جداگانه از  Sheet لیست ورود انبار وارد نمایید و سپس یکی از سلولهای را کلیک کنید و کلید Ctrl+T را بزنید تا این لیست به Table تبدیل شود.

 

بعد از اینکه Table شما در Excel آماده شد باید یک Name تعریف کنید و منبع Name به ستون “نام انبارها” اشاره کند.
برای اینکار از سربرگ Formula گزینه Define Name را بزنید.
در قسمت Name یک اسم دلخواه تعیین کنید مثلا MyStock  (اسم فارسی نگذارید و از Space هم استفاده نکنید).
در قسمت Refer To با دقت بسیار سلولهایی که نام انبارها در آن نوشته شده است را با Drag موس انتخاب کنید. (سر ستون انتخاب نشود)
و در نهایت کار شما باید نتیجه ای مانند شکل را بدهد و OK را بزنید.

 

به Sheet “لیست کالا” بروید و در صورت تمایل می توانید این لیست را نیز به صورت یک Table در آورد و از مزایای Table استفاده کنید.
سلول یا سلولهای ستون “نام انبار” را انتخاب نمایید.
از سربرگ Data گزینه Validation را بزنید.
در پنجره Data Validation گزینه List را انتخاب نمایید و سپس در قسمت Source این پنجره Name تعریف شده در مرحله قبل را همراه با علامت  = وارد نمایید و کلید OK را بزنید:

 

حال در سلولهای نام یک Combo Box دارید که اسامی انبارها را نشان می دهد، اگر شما در Table “نام انبارها” گزینه ای را اضافه کنید و یا سطری را Delete نمایید متوجه می شوید که این Combo box خودکار به روز می شود.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه