امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

تابع Count تحت عنوان‌های: COUNTA-COUNT-COUNTIFS -COUNTIF – COUNTBLANK. به‌صورت کلی تابع Count به‌منظور شمارش تعداد سلول‌ها در ناحیه‌ای مشخص، استفاده می‌شود.

کاربرد تابع Count

با استفاده از این تابع، قادر به شمارش تعداد سلول‌ها در ناحیه‌ای مشخص‌شده می‌باشید؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این تابع صرفاً سلول‌های حاوی اعداد را می‌شمارد. مثلا با درج تابع:

=COUNT(A1:A7)

از بین سلول A1 تا A7، تعداد سلول‌هایی که حاوی مقادیر عددی باشند را می‌شمارد.

کاربرد تابع COUNTA

با استفاده از این تابع، قادر به شمارش تعداد کل سلول‌ها در ناحیه‌ای مشخص شده می‌باشید؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این تابع، تمامی سلول‌ها به‌غیر از سلول‌های خالی را شمارش می‌کند. مانند تابع:

=COUNTA(A1:A7)

که تمام سلول‌های حاوی کارکتر را می‌شمارد.

کاربرد تابع  در excel COUNTBLANK

با استفاده از این تابع، قادر به شمارش تعداد سلول‌های خالی در ناحیه‌ای مشخص شده می‌باشید؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این تابع، هیچ‌یک از سلول‌های دارای مقدار را شمارش نمی‌کند. مانند:

=COUNTBLANK(A1:A7)

کاربرد تابع  COUNTIF در  اکسل

با استفاده از این تابع، قادر به شمارش تعداد سلول‌های دارای شرط خاص در ناحیه‌ای مشخص‌شده می‌باشید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این تابع، می‌بایست شرطی تعریف کنید، شکل کلی تابع به‌صورت زیر می‌باشد:

COUNTIF(range;"criteria")

در قسمت Range، همانند توابع بالا، محدوده سلول‌ها جهت شمارش مشخص می‌شود و در قسمت criteria شرط خود را برای شمارش سلول‌ها درج می‌کنید. مثلاً می‌توانید مشخص کنید که صرفاً سلول‌های حاوی یک مقدار خاص (یک عدد، کلمه و…) شمارش شوند، یا صرفاً سلول‌هایی که ابتدا یا انتهای آنها یک مقدار خاص باشد، شمارش شود. مثلا:

جهت یافتن سلول‌هایی که مقداری برابر با 20 دارند، از فرمول زیر استفاده می‌کنیم:

=COUNTIF(A1:A7;"20")

جهت یافتن سلول‌های حاوی مقداری بزرگ‌تر از 18، از فرمول زیر را استفاده می‌کنیم:

=COUNTIF(A1:A7;">18"

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه