امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

ممکن است شما می خواهید  یک ردیف یا ستون از یک صفحه گسترده (spreadsheet) وجود دارد،را حذف کنید. اما نمی خواهید به طور دائم آن را از فایل کاربرگ حذف کنید. Excel  یکی از ویژگی های است که به شما اجازه می دهد به طور موقت یک ردیف یا ستون  را پنهان کنید.

 

توجه: سلولهای ردیف و ستون پنهان هنوز هم می تواند در محاسبات در سایر سلول های قابل رویت و همچنین انجام محاسبات خود گنجانده شده است.

پنهان کردن یک یا چند ردیف در اکسل                                                                                                                                                                                                                                         برای پنهان کردن یک یا چند ردیف، سطر (s) را انتخاب کنید تا پنهان شوند.

 

بر روی یکی از ردیف ها راست کلیک کرده و گزینه Hide را انتخاب کنید.

 

ردیف های انتخاب شده، از جمله سرفصل ردیف پنهان است. توجه داشته باشید که ردیف سه و چهار در تصویر زیر پنهان است. یک خط ضخیم نیز در ابتدا ردیف که در آن ردیف پنهان وجود دارد. هنگامی که شما اقدامات دیگر را که در صفحه گسترده (spreadsheet) انجام می دهید، این خط ضخیم ناپدید خواهند شد. با این حال، شما می توانید بگویید که در آن ردیف  از دست رفته هدر پنهان است.

 آشکار ساختن سطرها وستون هادر EXCEL

برای رویت یک ردیف، برای بار اول شما باید ردیف های هر دو بالا و پایین ردیف پنهان (s) را انتخاب کنید. سپس،  بر روی هدر ردیف انتخاب شده راست کلیک کرده و گزینه Unhide اتخاب کنید.

 

ردیف های مخفی دوباره  نمایش داده شد و همراه با ردیف اطراف آن برجسته است.

 

شما همچنین به راحتی می توانید یک یا چند ستون را مخفی کنید. انتخاب ستون که شما می خواهید برای مخفی کردن،  بر روی یکی از ستون راست کلیک، و گزینه Hide را انتخاب کنید.

 

ستون انتخاب شده همراه با ستون پنهان شده و یک خط ضخیم تر را نشان می دهد که در آن ستون بود.       

 

برای رویت ستون پنهان، درست مثل با ردیف پنهان، وانتخاب ستون ها هم به سمت چپ و راست از ستون پنهان،  بر روی یکی از ستون راست کلیک، و گزینه Unhide را انتخاب کنید.

 

ستون پنهان دوباره نمایش داده شده وهمراه با ستون در دو طرف برجسته شده است.

 

اگر می خواهید تنها سطر و ستون صفحه گسترده خود را مربوط به نسخه قابل چاپ کردن داشته باشد، برای حذف اطلاعات به طور موقت غیر ضروری است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه