امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
اضافه کردن متن بعد از اندنوت در ورد + ماکرو

با استفاده از ابزار Endnote در نرم‌افزار ورد می‌توان منابع و مراجع یا برخی توضیحات را در آخرین صفحه فایل ورد درج کرد. حال اگر بخواهید صفحه یا متن جدیدی مانند پیوست یا هر مطلب دیگری را پس از اندنوت اضافه کنید امکان انجام آن در حالت پیش‌فرض در ورد وجود ندارد. برای آشنایی با ترفندهای انجام اینکار در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

دو روش برای اضافه کردن متن بعد از اندنوت وجود دارد که در استفاده از آن‌ها باید به حالت‌های زیر توجه شود.

- حالتی که فایل ورد شما تنها یک سکشن دارد.

- حالتی که فایل ورد شما بیش از یک سکشن دارد.

روش اول) با استفاده از کد ماکرو (روش سریعتر و بدون دردسر)

پس از دانلود و اجرای فایل ماکرو، در فایلی که می‌خواهید صفحه جدیدی بعد از اندنوت ایجاد کنید اگر تنها یک سکشن دارد کلیدهای Alt+O را فشار دهید اما اگر فایل شما بیش از یک سکشن دارد کلیدهای Alt+W را بفشارید. پس از اینکار صفحه جدیدی بعد از اندنوت ایجاد می‌شود.


روش دوم: انجام تنظیمات به صورت دستی

در حالتی که فایل ورد شما تنها یک سکشن دارد مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا در انتهای متن اصلی (Ctrl + End) یعنی درست قبل از شروع منابع باید یک Section Break ایجاد کنید.

سپس از تب References تنظیمات اندنوت را باز کنید.

در پنجره باز شده، در قسمت Endnotes گزینه End of Section را انتخاب کنید تا تمام اندنوت‌ها به انتهای سکشن مربوطه منتقل شوند. با اینکار یک صفحه خالی در انتهای فایل ایجاد می‌شود که مستقل از اندنوت و قابل اضافه کردن متن است.

در حالتی که فایل ورد دارای بیشتر از یک سکشن باشد باید علاوه بر مراحل فوق، عملیات زیر را نیز انجام دهید. در واقع با انجام عملیات فوق اندنوت مربوط به هر سکشن به انتهای همان سکشن منتقل می‌شود. برای انتقال اندنوت‌ها به انتهای فایل، از تب Page Layout وارد تنظیمات صفحه شوید. در پنجره باز شده از تب Layout گزینه Suppress endnotes را تیک بزنید و در انتها گزینه Whole document را انتخاب کرده و Ok کنید.

با اینکار اندنوت‌ها به ابتدای آخرین صفحه‌ای که ایجاد کردید منتقل می‌شوند. برای خالی شدن صفحه آخر کافیست در صفحه قبل آن کلیک کرده و مطابق تصویر زیر تیک گزینه Suppress endnotes را بردارید و گزینه This section را انتخاب کرده و Ok کنید. با اینکار صفحه آخر خالی و قابل تایپ می‌شود.

منبع: datanumen.com

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه