امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

1. شش مدل نمودار جدید

در نسخه جدید اکسل شش نمودار جدید به این نرم افزار اضافه شدند. این نمودارها به شرح زیر هستند:

نمودار آبشاری:

 

نمودار هیستوگرام:

 

نمودار پارتو:

 

نمودار Box & Whisker:

 

نمودار Treemap:

 

نمودار Sunbrust:

 

2. قابلیت پیشرفته استفاده از Query

 

در اکسل 2016 Addon قدرتمند Power Query به هسته اصلی نرم افزار اکسل اضافه شده و به کاربر امکان اتصال به دیتابیس های مختلف و ورود اطلاعات از انواع مختلف دیتابیس ها مثل MySQL را می دهد.

3. افزایش امکانات پیش بینی

 

در اکسل 2016 برخلاف نسخه های قبلی اکسل که تنها قابلیت پیش بینی خط را داشتند، امکان پیش بینی نمایی و … نیز وجود دارد و توایعی برای این منطور به کتابخانه توابع اکسل اضافه شده است. همینطور ابزار one-click forcasting جهت نمایش پیش بینی داده ها به اکسل اضافه شد ه است. در این ابزار امکان تعیین پارامترهای پیش بینی مثل تغییرات فصلی، دامنه اطمینان و … هم وجود دارد.

4.نقشه سه بعدی

 

یکی از Addon های قدرتمند اکسل در نسخه های قبلی این نرم افزار PowerMap بود که امکان نمایش داده ها رو به صورت جغرافیایی داشت. حالا در نسخه جدید اکسل این Addon که نام اون به 3D Map تغییر کرده جزئی از هسته اصلی نرم افزار اکسل شده و به صورت پیش فرض در اختیار کاربر قرار گرفته است.

5. بهبود در ابزار Pivot Table

 

یکی از پر کاربردترین ابزارهای اکسل ابزار Pivot Table هست. این ابزار هم در نسخه جدید اکسل دستخوش تغییرات شده و قابلیت های آن  افزایش پیدا کرده. چند مورد از این تغییرات به شرح زیر هستند:

  • شناسایی و گروه بندی خودکار فیلدهای تاریخ
  • امکان جستجو در فیلدها
  • اضافه شدن دکمه هایی جهت نمایش جزئیات بیشتر در PivotChart
  • شناسایی خودکار رواط بین جداول مختلف موجود در Pivot Table

6. امکان ایجاد slicer با قابلیت انتخاب همزمان چند آیتم در excel

ابزار slicer یکی از ابزارهای مفید اکسل برای فیلتر سریع داده هاست. در نسخه های قبلی اکسل تنها امکان فیلتر کردن یکی از گزینه های slicer وجود داشت. با ارائه نسخه جدید اکسل، انتخاب همزمان چند گزینه در slicer امکان پذیر است

 

7. جستجوی سریع گزینه های نرم افزار با استفاده از قابلیت Tell me

در نسخه جدید اکسل بخشی به قسمت بالای صفحه اضافه شده که با تایپ کردن عبارات مختلف در اون میتونید به منوها و تنظیممات مختلف اکسل مربوط به آن  عبارت دسترسی پیدا کنید و نیازی به باز کردن پنجره های مختلف تنظیمات نیست.

 

به عنوان مثال با وارد کردن عبارت waterfall پزینه های مربوط به رسم نمودار آبشاری نمایش داده می شود:

 

8. جستجوی اطلاعات درباره موارد دلخواه در اینترنت

با استفاده از قابلیت جدید smart lookup میتونید اطلاعات مختلفی از طریق اینترنت درباره کلمات و عبارات موجود درفایل بدست بیارید.

 

9. قابلیت نوشتن معادلات توسط قلم و ماوس دراکسل

 

یکی دیگدر  از قابلیت های نسخه جدید اکسل امکان نوشتن معادلات ریاضی با قلم یا ماوس است. کافیه شما معادلات ریاضی مدنظرتون رو با دست خط خودتون بنویسید و بقیه کار رو به اکسل واگذار کنید.

10. بهبود اشتراک گذاری فایل

در اکسل 2016 در قسمت بالا و سمت راست نرم افزار اکسل دکمه share قرار گرفته که به کاربر اجازه می دهد  تا به راحتی اطلاعاتش را به اشتراک بگذارید.

 

11. امکان دسترسی به تغییرات قبلی فایل ها

 

در نسخه جدید اکسل در صورتی که فایل های را  در Sharepoint یا اکانت تجاری OneDrive ذخیره کنید این امکان وجود دارد که سابقه تغییرات هر فایل رامشاهده کنید و در صورت نیاز نسخه های قدیمی تر رو بازگردانی کنید.

12. تم های جدید

 

در نسخه جدید اکسل سه تم به نام های Colorful، Dark Gray و White وجود داره که می توانید بسته به سلیقه خود از آنها استفاده کنید.

13. ارسال اطلاعات به Power BIدر اکسل

 

در صورتی که از Power BI استفاده می کنید، می توانید با استفاده از گزینه اضافه شده به Backstage اکسل، فایل خود را    به راحتی در Power BI به اشتراک بگذارید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه