امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

طبق قابلیت گروه بندی کاربرگ های اکسل، امکان انتخاب همزمان چند کاربرگ و ورود اطلاعات یا انجام برخی تنظیمات به صورت یکجا وجود دارد.

برای این کار کافی است کلید Ctrl را نگه داشته و با کلیک ماوس، کاربرگهای بعدی را انتخاب کنید. پس از اضافه شدن دومین کاربرگ، عبارت [Group] در عنوان فایل ظاهر می گردد که نشان دهند فعال شدن قابلیت فوق است.

همچنین جهت انتخاب کلیه کاربرگها می بایست روی یک کاربرگ کلیک راست کرده و گزینه Select all sheets را انتخاب کنید.

جهت خروج از این حالت، چنانچه کلیه کاربرگ ها انتخاب شده باشند، با کلیک روی هر کاربرگ، (بجز کاربرگ فعال در مقابل کاربر) از حالت گروه خارج می شود. در صورتی که چند کاربرگ خاص انتخاب شده باشد می بایست روی یک کاربرگ غیر از موارد انتخابی کلیک شود. همچنین با کلیک راست روی کاربرگ می توان با گزینه Ungroup از حالت گروه بندی خارج شد.

 

** توجه شود که در گروه بندی در excel، کلیه تغییرات بر تمامی کاربرگهای انتخاب شده اعمال می گردد. لذا می بایست به بخش عنوان برنامه توجه شود که حالت Group فعال است یا خیر؟.                               مزایای استفاده از ماکرو در اکسل                                   

ماکرو در اکسل، ابزار قدرتمندی است که در اختیار کاربران این نرم افزار قرار گرفته است. ماکروها به کاربر کمک می کنند در زمان و انرژی خود صرفه جویی کند. اگر مجبور هستید به عنوان بخشی از شغل خود، همیشه کارهای تکراری انجام دهید، استفاده از ماکرو در اکسل می تواند انجام چنین کارهایی را تسهیل نماید. یک ماکرو؛ مجموعه ای از دستورات و تابع های دخیره شده است که شما را قادر می سازد کارهای تکراری و همیشگی خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. مزایای متعددی وجود دارد که استفاده از ماکروها در اختیار شما قرار می دهد. باید به این نکته توجه داشته باشید که مایکروسافت ورد، اکسل و پاورپوینت بیشتر از سایر نرم افزارها در محیط کاری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر توسعه مهارت های مرتبط با اکسل و مهارت های استفاده از ماکرو به شما کمک می کند وظایف خود را به طور موثرتر و سریع تر انجام دهید. زمانی که در حال استفاده از جعبه ماکرو هستید، می توانید آن را در ورد، اکسل و پاورپوینت اجرا کنید. ماکرو نیز از این محصولات نیز پشتیبانی می کند. اگر کارهایی که به طور روزمره انجام می دهید را به صورت دستی تکرار کنید، به زمان و انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین خاطر چنین وظایفی می تواند بسیار خسته کننده باشد. در مقابل اگر ماکروها به صورت درست مورد استفاده قرار گیرند؛ کار شما سریع تر و راحت تر خواهد بود. در حقیقت مزایای زیادی در مورد استفاده از ماکرو در اکسل وجود دارد. ماکروها را می توان برای چاپ گزارشات مورد استفاده قرار داد. در مورد کارهای روزمره، استفاده از ماکروها می تواند کمک زیادی به شما بکند. از این گزینه برای مرتب کردن و پاک کردن محتوای سلول ها استفاده می شود. همچنین ماکروها را می توان برای بازیابی و انتقال داده های موجود در موقعیت های مختلف یک صفحه گسترده مورد استفاده قرار دارد. این گزینه به کاربران کمک می کند نمودارهای مختلفی را با سرعت بیشتر ایجاد نمایند. اگر وظیفه کپی و چسباندن داده ها را بر عهده دارید یا محاسباتی را بر اساس فرمول های خاص انجام می دهید، ماکرو یکی از گزینه های مهمی است که می تواند در این مسیر به شما کمک کند. ایجاد ماکرو در اکسل بسیار آسان است. شما می توانید یک دکمه دستوری را با نام خاص ایجاد کنید تا بتواند کار مورد نیاز شما را انجام دهد. بنابراین، ماکروهای مایکروسافت اکسل ابزار ارزشمندی است که می تواند کارهای تکراری شما را به طور موثر انجام دهد و در زمان و انرژیتان صرفه جویی نماید. 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه