امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

نر م افزار اکسل یکی از نرم افزارهای کاربردی مجموعه آفیس است. اگر با این نرم افزار کار کرده باشید ممکن است در سطر و ستون های مختلف شیت های خالی بوجود آورده باشید.  اگر در صفحه‌ی شیت اکسل تعداد زیادی سطر خالی یا Blank وجود داشته باشد، می‌توان بر روی آن‌ها جداگانه کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه Delete، آن‌ها را حذف کرد. با این وجود راهی سریع و آسان‌تر برای پاک کردن سطر و ستون‌های خالی در نرم‌افزار Excel 2016 وجود دارد.در اداغمه با ما همراه باشید تا با چگونگی حذف سلول های خالی بیشتر آشنا شویم.

1. محدوده‌ای از Spreadsheet  را که می‌خواهید سطرهای خالی آن  پاک شود، انتخاب نمایید. مطمئن شوید که سطر بالای اولین سطر خالی و سطر پایین آخرین سطر خالی را نیز انتخاب کرده باشید.
بر روی گزینه Find & Select در قسمت Editing از تب Home کلیک کرده و گزینه Go To Special  را از منوی آن انتخاب کنید.

 

2. کمی صبر کنید تا پنجره تنظیمات باز شود. در پنجره Go To Special گزینه Black را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک نمایید.

 

3. به سندتان نگاه کنید. مشاهده می‌شود که در محدوده انتخابی در Sheet تمامی سلول‌های غیر خالی از حالت انتخاب خارج شده‌اند و تنها سلول‌های خالی در حالت Select هستند.

 

4.در مرحله بعدی در بخش Cell در تب Home بر روی گزینه Delete کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Delete Sheet Rows را انتخاب کنید.

 

5. تمامی سطرهای خالی حذف می‌شوند و سطرهای دارای مقدار پشت سر هم قرار خواهند گرفت.

 

6. همچنین شما می‌توانید به همین صورت ستون‌های خالی را نیز حذف نمایید. برای انجام این کار ابتدا محدوده‌ای را که در آن ستون‌های Black وجود دارند، انتخاب کنید. از انتخاب ستون سمت چپ اولین ستون خالی و ستون سمت راست آخرین ستون خالی مطمئن شوید. مجددا بر روی، Find & Select در قسمت Editing از تب Home کلیک کرده و گزینه Go To Special را انتخاب کنید.
مجددا گزینه Blank را در پنجره Go To Special انتخاب و تایید نمایید.

 

حذف سطر و ستون های خالی در excel

 

پنجره Go To نمایش داده می شود. بر روی کلید OK کلیک کنید. در پنجره باز شده چک باکس Blanks را انتخاب کرده و بر روی کلید OK کلیک کنید.

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه