امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 در نرم افزار excel فهرست شماره تلفن، کد ملی، نام و نام‌خانوادگی افراد و… 

از جمله فهرست‌هایی است که تکراری بودن اطلاعات در آنها اشکال اساسی دارد.

گاهی اوقات اطلاعات تکراری در این فهرست‌ها نباید وجود داشته باشد و گاهی اوقات نیز ممکن است نیازمند اطلاعات منحصر به‌فرد در یک فهرست باشید.

  اکسل  یکی از بهترین برنامه‌ها برای مدیریت این‌گونه اطلاعات به‌شمار می‌رود و این نرم‌افزار امکانات مختلفی را نیز برای پیدا کردن سلول‌های دارای مقادیر تکراری یا منحصر‌به‌فرد در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی آنها با به‌کارگیری فرمول‌های پیچیده قابل دسترسی‌اند و برخی دیگر به روش‌های بسیار ساده همچون روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم:

 

اطلاعات تکراری در اکسل:

1 برای مشخص کردن اطلاعات تکراری در هر ستون یا سطر از نرم‌افزار اکسل باید ابتدا سلول‌های موردنظر (کل ستون یا سطر موردنظر) را به‌حالت انتخاب درآورید.

2 از ریبون بالای نرم‌افزار به تب Home بروید و روی گزینه Conditional Formatting کلیک کنید.

3 از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Highlight Cells Rules را انتخاب کرده و در نهایت روی duplicate Values کلیک کنید.

4 در پنجره به‌نمایش درآمده دو گزینه قابل انتخاب است. در کادر اول از سمت چپ، مقدار Duplicate را انتخاب کرده و در کادر دوم، یکی از مقادیر را برای ایجاد تمایز بین سلول‌های عادی و سلول‌های دارای مقادیر تکراری انتخاب کنید.

5 با کلیک روی گزینه OK مشاهده می‌کنید که سلول‌های دارای مقادیر تکراری با توجه به علامت تمایزی که در مرحله 4 مشخص کرده‌اید، از سلول‌های دیگر جدا شده‌اند.

 

اطلاعات منحصر‌به‌فرد در excel:

1 روش مشخص کردن این اطلاعات نیز همچون مراحل قبل است. تنها تفاوت این قابلیت در مرحله 4 است که باید در کادر اول از سمت چپ گزینه Unique را انتخاب کنید

امید واریم از آموزش اکسل نیز  لذت برده باشید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه