امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

یک کار معمول در ماکرو نویسی اکسل مشخص کردن یک یا چند سلول اکسل، فرمول نویسی در آنها و یا استفاده از فضای سلول ها برای درج مقدار متغیر ها یا خروجی ها یا به عبارتی استفاده از سلول اکسل در ماکرو نویسی می باشد.

سلول های اکسل می توانند در دسترس ترین گزینه برای برنامه نویسان به منظور درج پارامترهای ورودی توسط کاربران و یا نمایش خروجی برنامه به استفاده کنندگان باشد.                                                                 

گستره استفاده از سلول اکسل در ماکروها

کدهای ویژوال بیسیک نوشته شده در فضای ماکرو نویسی اکسل می توانند اطلاعات بسیاری را با سلول های اکسل تبادل نمایند، و پارامترهای بسیاری را در مورد سلول های اکسل تعیین نمایند، در ادامه به برخی موارد استفاده از سلول اکسل در ماکرو نویسی اشاره شده است:

  • برنامه نویسان ویژوال بیسیک می توانند سلول های اکسل را برای وارد کردن پارامترها و متغیرهای استفاده شده در ماکرو های خود استفاده نمایند، مثلاً یکی از سلول های اکسل را مشخص کرده و از کاربر بخواهید که سن خود را در آن وارد نماید، عدد وارد شده می تواند یکی از متغیر های برنامه ی شما باشد.
  • از سلول های اکسل می توان برای گزارش خروجی یک ماکرو و یا نمایش مقادیر متغیرهای بدست آمده برای کاربران استفاده نمود.
  • از فضای سلول های اکسل می توان به عنوان محلی دائمی یا موقت برای ذخیره متغیرهای ماکرو نوشته شده استفاده کرد.                                                                                                      
    • با کد نویسی ویژوال بیسیک در اکسل می توان تمامی خواص سلول های اکسل و فرمت محتوای آنها را کنترل کرد، مثلاً شما می توانید، رنگ، حاشیه، اندازه، فرمت و… هریک از سلول های اکسل را با کدهای ویژوال بیسیک تعیین نمایید
    • از طریق ویژوال بیسیک در اکسل می توان همانند آنچه در محیط اکسل انجام می شود، برای سلول های اکسل فرمول نویسی کرد
    • می توان یک سلول یا گروهی از سلول ها را به عنوان یک متغیر در برنامه به کاربرد، مثلاً شما متغیری به اسم Variable درماکرو خود تعریف کنید و آن را برابر یک سلول اکسل خود قرار دهید، از این به بعد تمام کارهایی که سلول اکسل می توانید انجام دهید را میاوتید با این متغیر هم انجام دهید، مانند نامگذاری برای سلول ها در اکسل.

    تمام عملیات فوق را می توان بر روی یک سلول و یا گروهی از سلول ها به صورت همزمان انجام داد.

    سلول های اکسل

    برای اشاره به سلول اکسل در ماکرو نویسی ویژوال بیسیک می توان از شی Range Object) Range) و یا از پروپرتی Cells استفده نمود.

    استفاده از شی Range در اشاره به سلول های اکسل

    از شی Range می توان برای اشاره به سلول اکسل در ماکرو نویسی استفاده نمود،


    دقت کنید که عبارت قرار گرفته در درون پرانتز شی Range متغیری از نوع رشته می باشد.

    به صورت خلاصه تر هم می توان از شی Range برای اشاره به سلول ها استفاده نمود، برای اینکار نیازی به نوشتن کلمه ی Range و گذاشتن علامت “Quotation Mark” قبل و بعد از نام محدوده نیست،

    استفاده از پروپرتی Cells در اشاره به سلول های اکسل

    همانند Range، از Cells هم می توان برای اشاره به سول ها و تغییر خواص آنها استفاده نمود، تفاوت عمده ی Cells و Range در این است که در صورت استفاده از Cells شماره ی سطر و ستون سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.                                                                                             استفاده از Cells به علت اینکه سطر و ستون سلول می توانند به عنوان متغیرهای عددی مورد استفاده قرار گیرند در کد نویسی ها بسیار متداول تر می باشد.                                                             ستفاده از متغیرها در Range به منظور اشاره به سلول ها ممکن است اما به دلیل رشته ای بودن نوع آرگومان قرار گرفته در پرانتز Range، کد نویسان ترجیح می دهند از Cells استفاده کنند، زیرا پارامترهای نشان دهنده سطر و ستون در Cells هر دو متغیرهای عددی هستند و کار با آنها در برنامه نویسی راحت تر است.

    استفاده از پروپرتی های Row و Column در اشاره به سلول های اکسل

    از پروپرتی های Row و Column هم برای اشاره کردن به سلول های اکسل می توان استفاده نمود، به این تفاوت که این پروپرتی ها سطر ها و ستون ها را می توانند مورد اشاره قرار دهند و نه سلول ها را، در ادامه مثال هایی از کاربرد Row و Column برای اشاره به سلول های اکسل توسط کدهای ویژوال بیسیک آورده شده است.

    اشاره به یک محدوده ی نامگذاری شده در محیط اکسل توسط کدهای ویژوال بیسیک

    در مبحث نامگذاری محدوده ها در اکسل یاد گرفتیم که چگونه می توانیم برای یک یا چند سلول اکسل خود یک نام اختصاص دهیم، دانستیم که نامگذاری محدوده ها در اکسل فرمول نویسی ها را برای ما راحت تر نموده و فایل های اکسل ما را گویا تر می کند.

    در کدهای ویژوال بیسیک شما می توانید از نام های اختصاص داده شده برای سلول ها در اکسل برای اشاره به آن ها استفاده نمایید. برای این کار محدوده ای از اکسل به نام ExcelRange که در فایل اکسل MyWorkBook و در Sheet1 قرار دارد را در نظر بگیرید، کدهای زیر نحوه ی اشاره به این محدوده را نمایش می دهند و همگی یک کار را انجام می دهند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه