امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

نرم افزار اکسل از جمله کاربردی ترین نرم افزارهای Microsoft Office می باشد،نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) است، به این معنی که در واقع اکسل جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کند، فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند.

فرمو ل ها و فرمول نویسی از مهم ترین قابلیت های اکسل هستند. فرمو ل ها، عبارات محاسباتی یا مقایسه ای هستند که روی مقادیر عددی یا رشته ای با کمک عملگرها، عملیاتی را انجام می دهند. تابع یکی از امکانات مهم اکسل است و انجام عملیات را در فرمول ها آسان می کند

فرمو ل ها و فرمول نویسی از مهم ترین قابلیت های اکسل هستند. فرمو ل ها، عبارات محاسباتی یا مقایسه ای هستند که روی مقادیر عددی یا رشته ای با کمک عملگرها، عملیاتی را انجام می دهند. تابع یکی از امکانات مهم اکسل است و انجام عملیات را در فرمول ها آسان می کند

 

فرمول ها و فرمول نویسی در اکسل

فرمول ها، عبارت های محاسباتی یا مقایسه ای هستند که روی انواع داده ها که به کمک عملگرها، عملیاتی را انجام می دهند. در اکسل فرمول ها با علامت مساوی شروع می شوند. هر فرمول می تواند یک یا چند قسمت داشته باشد. اجزای فرمول عبارت اند از: ثابت ها، آدرس خانه ها )متغیرها(، عملگرها و انواع تابع ها

 تابع، فرمول از پیش نوشته شده ای است که یک یا چند مقدار را به عنوان ورودی می گیرد، عملیاتی را انجام داده و یک یا چند مقدار را بر می گرداند. با استفاده از تابع ها، فرمول ها ساده تر می شوند.

عملگرها، علامت یا نشانه هایی هستند که نوع محاسبات را در یک عبارت مشخص می کنند. عملگرها شامل عملگرهای محاسبات ریاضی، مقایسه ای، منطقی و آدرس خانه ها هستند. در اکسل دو نوع آدرس دهی وجود دارد: نسبی و مطلق. «آدرس دهی نسبی» حروف و اعداد بدون علامت خاص است مثلاً A1. که با کپی کردن در خانه های دیگر، آدرس دهی فرمول نیز تغییر می کند. «آدرس دهی مطلق» همیشه به خانه ی مشخصی اشاره دارد و اگر کپی شود، آدرس مطلق ثابت باقی می ماند.

ساختار فرمول های اکسل

علامت مساوی: این علامت اصلی ترین عنصر فرمول نویسی در اکسل است. علامت مساوی نشان دهنده استفاده از فرمول در سلول است.

پرانتز: یکی دیگر از عناصر فرمول نویسی در اکسل پرانتز است. پرانتز باعث درک بهتر فرمول های نوشته شده در اکسل می شود و در ساختار توابع مختلف اکسل تعریف شده است.

عملگرها: عملگرها در اکسل به دو دسته عملیاتی و مقایسه ای تقسیم می شوند. عملگرهای مقایسه به عملگرهایی مانند علامت بزرگتر و کوچکتر و عملگرهای عملیاتی به عملگرهایی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم گفته می شود.

توابع: توابع از مهم ترین عناصر فرمول نویسی اکسل می باشد و فراگیری آن یکی از گام های مهم در برنامه اکسل است.

آرگومان: به عناصر ورودی توابع در اکسل آرگومان گفته می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه