امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

در اکسل پیرامون ایجاد و استفاده از PivotTableها  راهکار های متنوعی وجود دارد باماهمراه باشید تاباهم با آنها آشنا شویم

1. یک جدول یا تعدادی سلول (شامل عناوین ستون ها) را که میخواهید در PivotTable شما باشند را انتخاب کنید.

 

2. ازتب Insert بر روی فرمان PivotTable کلیک کنید. 

 

3. کادر محاوره ای Create PivotTable ظاهر خواهد شد. تنظیمات مد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید. در اینجا ما از نام Table1 به عنوان منبع داده هایمان استفاده می کنیم و PivotTable را با کلیک بر روی new worksheet در یک ورک شیت جدید قرار می دهیم. 

 

4. یک PivotTable و یک Field List بر روی ورک شیت جدید ظاهر خواهند شد. 

 

5. پس از آنکه یک PivotTable را انتخاب کردید باید تصمیم بگیرید که قصد دارید کدام فیلدها را اضافه کنید. هر فیلد (field) عنوان یکی از ستون های منبع داده ها است. در PivotTable Field List، کادری را که میخواهید فیلد آن به PivotTable شما اضافه شود را تیک بزنید. در این مثال ما می خواهیم مقدار کل فروش هر فروشنده را پیدا کنیم در نتیجه کادرهای مربوط به فیلدهای Salesperson و Order Amount را تیک بزنید. 

 

6. این فیلدها به یکی از چهار قسمت زیر اضافه خواهند شد. در این مثال  می خواهیم  فروشنده (Salesperson) به قسمت سطرها اضافه کنیم و مقدار سفارش را به قسمت مقادیر اضافه کنیم. در نتیجه Salesperson را به Rows و Order Amount را به Values می کشیم و رها (درگ اند دراپ) می کنیم. 


 

7. PivotTable فیلد های انتخاب شده را خلاصه و محاسبه می کند. در این مثال PivotTable مقدار فروش هر فروشنده را نشان می دهد. 

 

 

*دقیقا مانند صفحه گسترده های معمولی می توانید با استفاده از فرمان Sort & Filter بر روی تب Home داده هارا دسته بندی کنید. همچنین می توانید ازهرنوع قالب عددی استفاده کنید. مثلا می توانید فرمت (قالب) اعداد را به Currency تبدیل کنید. با این حال در نظر داشته باشید که بعضی از انواع قالب بندی ها ممکن است در زمان تغییر PivotTable ها ناپدید شوند. 

 

 

* اگر در ورک شیت منبع داده ها را تغییر دهید PivotTable بصورت خودکار آپدیت نمی شود و برای آپدیت کردن آن PivotTable را انتخاب کنید و سپس به Analyze Refresh بروید. 

یکی از بهترین ویژگی های PivotTable ها این است که به سرعت می توانند Pivot (یا سازمان یافته) شوند تا بتوانید ورک شیت خود را به روش های مختلف امتحان کنید. Pivot کردن داده ها می تواند برای پاسخ به سوال های مختلف به شما کمک کند و می توانید با امتحان کردن روش های مختلف، روندها و الگوهای مختلف داده ها را کشف کنید. 

اضافه کردن ستون ها در اکسل

تا کنون PivotTable ما تنها یک ستون را نشان می دهد. اما برای داشتن ستون های مختلف باید یک ستون را به قسمت Columns اضافه کنید. 

1. یک فیلد را از Field List به قسمت Columns اضافه کنید. در این مثال ما از فیلد Month استفاده می کنیم. 

 

 

2. PivotTable شما شامل چند ستون خواهد شد. در این مثال برای فروش ماهیانه نیز یک ستون داریم که جمع کل را هم نشان می دهد. 


 

 

تغییر یک سطر یا ستون در    PivotTable در اکسل

با تغییر یک سطر یا ستون می توانید یک تصویر کاملا متفاوت از داده هایتان داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلدی که در مورد آن سوال دارید را حذف کنید و سوال دیگری را به جای آن قرار دهید. 

1. فیلدی را که می خواهید حذف کنید از قسمتی که در آن قرار دارد درگ کنید. همچنین می توانید در Field List تیک کادر مقابل آن فیلد را بردارید. در این مثال ما فیلدهای Month و Salesperson را حذف می کنیم. 

 

2. یک فیلد جدید را به قسمت های مد نظرتان اضافه کنید. در این مثال ما Region را در قسمت Rows قرار داده ایم. 


 

3. PivotTable برای نشان دادن داده های جدید تنظیم خواهد شد. در این مثال، مقدار فروش در هرناحیه نشان داده می شود. 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه