امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 اگر یک ستون یا سطر از داده‌ها را از جدول منبع نمودار حذف کنید، نمودار بصورت خودکار، خود را تنظیم می‌کند. ولی، اگر داده‌هایی را به جدول منبع اضافه کنید (مثلاً اگر ارقام فروش یک ماه دیگر را اضافه کنید) باید این داده‌های جدید را بصورت دستی به نمودار اضافه کنید. اگر یک نمودار ایجاد کرده‌اید که به خوبی فرمت دهی شده است و می‌خواهید از این نمودار برای نمایش دادن داده‌های جدید استفاده کنید (بجای ایجاد یک نمودار جدید) می‌توانید محدوده داده‌های منبع نمودار را به یکی از روش‌های ممکن تغییر دهید.

 محدوده منبع را انتخاب کنید 

 اروی نمودار کلیک کنید تا انتخاب شود. یک خط مرزی رنگی دور داده‌ها را فرا می‌گیرد.

 خط مرزی را با ماوس بکشید 

برای بزرگ یا کوچک کردن محدوده داده‌های منبع، دسته گوشه‌ای خط رنگی را با ماوس بکشید. برای مثال، در این شکل، محدوده داده‌ها را طوری گسترش می‌دهم که شامل نتیجه فروش اولین فصل در شهر کارور شود.

 دکمه ماوس را رها کنید 

به محض اینکه دکمه ماوس را رها می‌کنید، محدوده داده‌های منبع دوباره رسم می‌شوند و نمودار، داده‌های جدید را نشان می‌دهد. توجه کنید که خط مرزی رنگی، محدوده بزرگتری را نسبت به مرحله 1، احاطه کرده است.

 از گزینه Add Data استفاده کنید 

 یک روش دیگر برای اضافه کردن داده‌های جدید به نمودار، استفاده از گزینه Add Data است، از منوی Chart، گزینه Add Data را انتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای Add Data باز شود.

 داده‌های جدید را انتخاب کنید 

در حالی که کادر محاوره‌ای Add Data باز است، داده‌هایی از برگه کاری را که می‌خواهید به نمودار اضافه کنید متمایز کنید (اگر لازم باشد، می‌توانید کادر محاوره‌ای را از سر راه بردارید فقط کافی است که با ماوس، نوار عنوان آن را بکشید) بعد از اینکه داده‌های مورد نظر را انتخاب کردید، محدوده آن در کادر متنی Range درج می‌شود.

 

 داده‌ها را اضافه کنید 

 روی Ok کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Add Data بسته شود و داده‌های جدید به نمودار اضافه شود.


* توجه  *

 تغییر در داده‌های منبع

می‌توانید داده‌های منبع در برگه کاری را تغییر دهید. به این صورت این تغییرات بلافاصله در نمودار منعکس می‌شوند.
تغییر دادن محدودن داده‌های منبع  در اکسل

اگر محدوده‌ای که برای نمودار انتخاب کردید اشتباه باشد، می‌توانید با دوباره انتخاب کردن، آن را تغییر دهید. از منوی Chart، گزینه Sonrce Data را انتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای Sonrce Data باز شود. محدوده داده‌های جدید را در کادر متنی Data Range تایپ کنید و روی Ok کلیک کنید.
چاپ کردن نمودارهادر excel

برای اینکه فقط نمودار را چاپ کنید و برگه کاری چاپ شود، ابتدا نمودار را انتخاب کنید و از منوی File، گزینه Print را انتخاب کنید. در کادر محاوره‌ای Print، اطمینان حاصل کنید که گزینه Selected Chart انتخاب شده باشد و روی Ok کلیک کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه