امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

فرض کنید شما یک لیست طولانی از داده‌ها در اکسل دارید و می‌خواهید این لیست را بر اساس تعداد تکرار هر کلمه مرتب کنید. یعنی داده با بیشترین تکرار به عنوان مثال، چهار مرتبه ابتدا ذکر شده و سپس کلماتی که سه، دو و یک مرتبه تکرار شده‌اند در ادامه قرار بگیرند. برای آشنایی با نحوه انجام اینکار در اکسل در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

در اکسل هیچ روش مستقیمی وجود ندارد که داده‌ها را برحسب تعداد تکرار مرتب کنید. برای اینکار باید ابتدا تعداد تکرار داده‌ها را حساب کنید و سپس داده‌ها را مرتب کنید.

بدین منظور مطابق تصویر زیر یک سلول خالی در کنار ستون اصلی انتخاب کنید و فرمول زیر را در آن وارد کنید و سپس با استفاده از AutoFill فرمول را در سایر سلول‌ها اعمال کنید.

=COUNTIF($A$2:$A$16,A2)

توجه کنید در فرمول بالا A2:A16 لیست مشخص شده است که در آن مرتب سازی بر اساس تکرار انجام می شود و A2 اولین داده های این لیست است.
در مرحله بعد مطابق تصویر زیر سلول های انتخاب شده را در حالت انتخاب نگه دارید و از تب Data روی Sort A to Z یا Sort Z to A بر حسب نیاز کلیک کنید.

در ادامه مطابق تصویر فوق در کادر باز شده Sort Warning، گزینه Expand the selection را تیک بزنید و بر روی دکمه Sort کلیک کنید.
اکنون ستون اصلی براساس تعداد تکرار مرتب شده شده است (تصویر زیر). در صورت لزوم، می‌توانید ستون جدید اضافه شده را حذف کنید.

منبع: extendoffice.com

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه