امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 در نرم افزار اکسل به دلیل   صفحه گسترده بودن و امکان فرمول نویسی در سلول های اکسل، کاربران در حوضه های متفاوت از اکسل برای رفع نیازهای خود استفاده می نمایند. در این میان اکسل با داده های متفاوتی سر و کار دارد که ابزارهای گوناگونی به منظور کار با این داده ها در اختیار کاربران قرار داده شده است. اما شاید این سوال پیش بیاید که دلیل اهمیت شناخت انواع داده در اکسل چیست، در آینده با فرمول نویسی ها و توابع در اکسل آشنا می شویم، هر تابعی در اکسل ارگومان های مخصوص به خود را دارد که بنا به نوع آن تابع و ماموریت آن، نوع آرگومان های آنها متفاوت می باشد. برخی توابع دارای آرگومان های عددی می باشند و برخی تنها آرگومان های متنی را میپذیرند. شناخت انواع داده در اکسل به ما کمک می کند درک درستی از فرمول نویسی ها و کاربرد توابع داشته باشیم.                                                                                                                        

شناخت انواع داده ها در اکسل به کاربران کمک می نماید که از طرفی توابع پیش فرض اکسل را به درستی استفاده نمایند و از طرف دیگر فایل های اکسل خود را حرفه ای تر و آراسته تر آماده نمایند.

آشنایی با انواع داده در اکسل

نمودار شاخه ای زیر انواع داده هایی که کاربران می توانند در سلول های اکسل وارد نمایند را معرفی می نماید.

 

 

اعداد در اکسل

اعداد در اکسل از اهمیت بسیاری برخوردارند، در مراتب حرفه ای تر کار با اکسل و مخصوصاً در یادگیری و استفاده از برنامه نویسی ویژوال بیسیک در اکسل، به اهمیت شناخت و تفکیک انواع داده در اکسل و کار با اعداد پی خواهیم برد. حتی اعداد نیز خود به چند دسته تعریف می شوند که در توصیف نوع متغیرها در ماکرو نویسی در اکسل بسیار مهم می باشد. داده های عددی در اکسل ممکن است حتی به فرمت متنی نیز ذخیره شوند که انجام اینکار گاهی لازم می باشد. برای توضیحات بیشتر فیلم آموزشی قرار داده شده در انتهای این مقاله را مشاهده نمایید. توابع ریاضی و مثلثاتی در اکسل (Math & Trig Functions) از جمله توابعی هستند که بر روی داده های عددی عملیات انجام می دهند.

اجمالاً لازم به ذکر است در ابتدای کار با اکسل نیاز به تعریف نوع داده ها برای اکسل خود ندارید و اکسل بنا به تابعی که شما استفاده می کنید نوع داده ی مورد استفاده را تعیین می نماید.

شما می توانید در اکسل نحوه نمایش اعداد خود را نیز تعیین نمایید، مانند تعداد اعشار، نمایش عدد به صورت درصد یا به صورت عدد علمی، در مباحث بعدی بیشتر به این مورد اشاره خواهیم نمود.

مالی و حسابداری در اکسل

برای کاربران در حوزه های مالی، اکسل یکی از مفید ترین و کاربردی ترین ابزار ها می باشد. امکانات فراوانی در اکسل برای این دسته از کاربران قرار داده شده است که از آن جمله می توان به تعریف متداول ترین توابع کاربردی در حوزه های مالی و حسابداری در اکسل اشاره نمود. کاربران می توانند داده های مالی خود را با ذکر واحد پولی در اکسل وارد نموده و بر روی آن ها عملیات انجام دهند. در آینده در مورد داده های پولی بیشتر صحبت خواهیم نمود و مقالات متعددی در مورد حسابداری در اکسل منتشر خواهیم نمود.

برای کار با توابع حسابداری و انجام امور مالی در اکسل لازم است کاربران با داده های نوع Currency آشنا باشند، لذا این نکته اهمیت این نوع داده ها را آشکارتر می نماید.

تاریخ و زمان در اکسل

از جمله پر کاربردترین ابزارهای اکسل در حوزه های امور اداری، حسابداری و مستند سازی، توابع تاریخ و زمان (Date & Time Functions) می باشند، برای یادگیری کار با توابع تاریخ و زمان و البته انجام عملیات بر روی سلول های حاوی تاریخ و زمان، لازم است کاربران درک درستی از داده های نوع تاریخ و زمان داشته باشند. در مقالات آینده توابع تاریخ و زمان در اکسل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 متن در اکسل

استفاده از توابع و داده های متنی چه در محیط اکسل و چه در زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک در اکسل همواره در سطوح بالاتر و حرفه ای تر قرار گرفته و این موضوع برای فایل های اکسل با زبان فارسی یادگیری مهارت های بیشتری را می طلبد. توابع متنی در اکسل (Text Functions In Excel) از جمله توابع بسیار مهم و عمومی در اکسل به شمار میروند که ماموریت آنها انجام عملیات بر روی داده های متنی می باشد. لذا شناخت داده های متنی و روش تعریف آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در مقالات آینده با خطاها و یا توابعی در اکسل سر و کار خواهیم داشت که ما را مجاب می ساند در تعریف نوع داده های خود بیشتر محتاط باشیم.

داده های Boolean در اکسل

داده های Boolean در اکسل داده هایی هستند که صرفاً می توانند یکی از دو حالت True و False باشند. لازم به ذکر است در اکسل و ویژوال بیسیک، همواره عبارت False برابر با عدد صفر و عبارت True برابر با عدد یک می باشد. پس داده های Boolean داده هایی با دو مقدار صفر یا یک می باشند. البته داده ی نوع Null هم وجود دارد که به معنی Not True و Not False است. در آینده در مورد این نوع داده ها بیشتر اطلاعات کسب خواهیم کرد.

توابع منطقی در اکسل (Logical Functions) که از ارکان اکسل به شمار میروند و توابع اطلاعات در اکسل (Information Functions) از جمله توابعی هستند که با داده های نوع Boolean سر و کار دارند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه