امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0
اگر در اکسل  برای جداکردن قسمتهای مختلف یک سلول هستید

دچار مشکل هستید  و میخواهید از هر قسمت آن جداگانه استفاده کنید نگران نباشید. اکسل ابزاری فوق العاده در اختیار شما قرار داده است. کافیست به تب DATA سر بزنید و در منویData Tools نگاهی به Text to Columns  در اکسل بیندازید.

مهم نیست محتوای سلولتان ترکیبی از اعداد، متن و یا نماد و عملگرهای ریاضی باشد. براحتی می توانید اینکار را انجام دهید.

فرض کنید در یک سلول نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس و یا شماره حساب کارکنان شرکت را دارید و میخواهید اسامی را از شماره ها جدا کنید.

شاید از با خودتان بگویید می توانم از فرمول LEFT و یا RIGHT استفاده کنم اما محدودیت بزرگ این دو فرمول این است که از قبل باید برای آنها تعداد کاراکترها را مشخص کنید و لزوما ممکن است تمام اسامی یا شماره ها کاراکترهای مساوی نداشته باشند.

 

حالا کافیه روی گزینه Finish کلیک کنید تا تمام محتواهایی که بین آنها Space وحود دارد را از هم جدا کند:

 

اما فرض کنید میخواهید نام و نام خانوادگی باهم بیاید و فقط شماره ها جدا شوند برای اینکار بجای گزینه Finish باید Next را بزنید:

همانطور که   مشاهده می کنید دو خط در قسمت Data Preview مشخص است. این خطها نشان دهنده مکان دو Space موجود در سلول است یکی فاصیه بین نام و نام خانوادگی و دومی فاصله بین نام خانوادگی و شماره. برای اینکه میخواهید نام و نام خانوادگی با هم بیاید باید خط اول را پک کنید. برای اینکار می توانید روی خط اول دبل کلیک کنید.

نکته: اگر بخواهید محتوای سلول را به بخشهای بیشتری تقسیم کنید می توانید هرجای متن را که خواستید در قسمت Preview کلیک نمایید. همچنین اگر بخواهید جای برش محتوا را تغییر دهید می توانید با موس خطها را جابجا کنید.

 

حالا روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در قسمت Destination باید مشخص کنید که محتواهای جدا شده در کجا قرار داده شود. در حالت پیش فرض روی همان ستونی است که محتوای اولیه وجود دارد و اگر finish را بزنید جایگزین متن اصلی می شود اما می توانید مثلا سلول B1 را انتخاب کنید تا نام و نام خانوادگی را در ستون B و شماره را در ستون C قرا دهد.

در قسمت data format نیز می توانید فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

امید واریم از آموزش اکسل امروز نیز لذت برده باشید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه