امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

نوار بالای اکسل را Ribbon می گویند، البته در تمامی نرم افزار های افیس این نوار وجود دارد و امکانات خوبی ا برای ما در دسترس قرار داده اند، در گذشته منو ها بجای Ribbon بودند، اما ریبون ها زیبا تر و قابل درک تر هستند.

در ابتدا که اکسل را باز می کنید، ریبون بر روی تب (tab) اصلی یعنی Home قرار دارد،در این آموزش  اکسل هدف ما یادگیری  چکونگی بستن  ریبون  یا به عبارتی آن را مینیمایز minimize  کنید یا چگونه عناصر دلخواه را به آن اضافه یا کم کنیم به عبارتی آن را کاستومایز کنیم

تب ها در ریبون

تب های  excelبه صورت زیر هستند:

 

File, Home, Insert, Page layout, Formulas, Data, Review و View.

تب Home شامل پر کاربرد ترین مواردی هست که شما در اکسل به آن نیاز دارید.

 

 

کوچک کردن نوار ریبون در اکسل (Minimize the Ribbon)

شما می توانید این نوار را کوچک کنید تا فضای بیشتری داشته باشید، برای این کار هر جایی از ریون کلیک راست کنید و روی Minimize the Ribbon کلیک کنید.

البته از کلید های Ctrl+F1 هم می توانید استفاده کنید.

 

 

نتیجه به صورت زیر است:

 

تغییر در نوار ریبون (Customize the Ribbon) در اکسل

در این قسمت شما می آموزید که چکونه ریبون را تغییر دهید، چیزاهایی به آن کم و زیاد کنید و یا اصلا تبی اضافه یا کم کنید.

 کلیک راست کنید و گزینه Customize را انتخاب کنید

 

در این پنجره دو ستون دارید، ستون سمت چپ امکاناتی که اکسل دارد، البته این امکانات دسته بندی شده اند، همانطور که در شکل زیر می بینید الان دسته Popular Commands انتخاب است که ابزار های پرکاربرد را به شما نشان می دهد، می توانید انرا تغییر دهید تا تمامی ابار ها و کامند ها به شما نشان داده شوند و در کنار این ستون، ستون سمت راست نمایانگر ریبون هست به همراه دسته بندی تب ها، خب می توانید تعیین کنید کدام امکان در کدام تب قرار بگیرد یا با کلیک بر روی دکمه New Tab می توانید تبی جدید ایجاد کنید:

 

حال تب جدید ساخته شد می توانید به آن امکاناتی اضافه کنید:

 

مثلا Quickprint را در سمت چپ انتخاب کرده و new group را در سمت راست انتخاب کنید و با زدن کلید add گزینه QuickPrint به سمت راست در زیر مجموعه new Group اضافه می شود.

البته درون تب ها را می توان گروه بندی کرد در شکل زیر تب new Tab  یک گروه زیر مجموعه خودش دارد که new group است. نام این ها را نیز می توان تغییر دارد، هر کدام را خواستید انتخاب کنید و rename را بزنید، برای ساخت گروه جدید هم هر تبی را خواستید انتخاب کنید و روی new group کلیک کنید.


در سمت چپ ملاحضه می نمایید که گزینه ای با نام QuickAccessToolbar مشاهده می کنید

 

 

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه