امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 

برنامه ی undo   به کاربر اجازه می دهد که کارهای قبلی را برگردانده یا در صورت انجام هر عمل اشتباه، به سادگی آن را اصلاح کند. متاسفانه، مراحل انجام Undo به صورت پیش فرض، 16 مورد است. با استفاده از روش (هک کردن) توضیح داده شده در این قسمت، می توانید با تغیر registry، تا 100 مرحله Undo را انجام دهید.


در زمان استفاده از ویژگی Undo در برنامه ی  Excel و زمانی که نیاز به برگرداندن بیش از 16 عمل انجام شده داریم، برگرداندن آخر به عنوان مرحله ی 17 اُم در نظر گرفته شده و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. همچنین بعد از ذخیره (Save) کردن، امکان برگرداندن وجود ندارد.


شاید با این مشکل مواجه شده باشید که 16 مرحله برای برگرداندن تغییرات کافی نیست. شما می توانید با ویرایش registry در  Windows، این مشکل را برطرف کنید. برای این کار، ابتدا به طور کامل از برنامه ی اکسل خارج شوید. از منوی Start، به قسمت Run رفته، Regedit.exe را تایپ و روی OK کلیک کنید. وقتی Regedit شروع شد، فولدر مربوط به HKEY_CURRENT_USER را باز کنید. در این قسمت، فولدر Software، سپس فولدر Microsoft، فولدر Office و فولدر 10.0 را باز کنید (این عدد ممکن است متفاوت باشد اما برای Excel 2002، همان 10.0 است). فولدر Excel را باز کرده و در آخر روی فولدر Options کلیک کنید.
با دنبال کردن مسیر Edit → New → DWORD، کلمه ی UndoHistoryرا وارد کرده و Enter را فشار دهید. روی UndoHistory که ایجاد کرده اید، دو بار کلیک کرده و عددی بین 16 و 100 را وارد کنید.
به احتمال زیاد و به نظرِ تعداد زیادی از کاربران، 100 مرحله برگرداندن کافیست اگرچه با ذخیره کردن، امکان برگرداندن وجود نخواهد داشت.

امید واریم از این آموزش اکسل نیز  لذت برده باشید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه