امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

روش ساده تایپ عدد فارسی در اکسل که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند، استفاده از Reginoal & Language می باشد. برخی از کاربران بر این باورند که تنظیم اکسل همانند تنظیم Word می باشد. ولی با اندکی دقت متوجه می شویم که راه فارسی کردن اعداد در برنامه Excel متفاوت می باشد.
اما یک راه کار بسیار ساده برای تایپ اعداد به شکل فارسی اینست که فونت خانه ای که درون آن عبارت خود را تغییر میدهیم را به: B lotus B Nazanin تغییر دهیم. و یا کلا از فونتهایی استفاده کنیم که با حرف B آغاز می شود.


راه حل کاملتر برای تنظیم اعداد فارسی در اکسل

برای انجام اینکار به قسمت Format Cell بروید و گزینه ی Custom را انتخاب کنید و کد زیر را برای فارسی کردن اعداد وارد کنید:
[$-3020429]0  در این روش نیاز به نصب فونت نیست.با فونت arial هم کاملا خوانا می شود.


حل مشکل حرف ی در اکسل

ممکن است حرف "ی" بروی کیبوردتان مدل های مختلفی داشته باشد یا فایل های موجود شما دارای چند مدل از حرف "ی" باشد که هر کدام از این مدل "ی" ها دارای کد خاصی باشند.
این مشکل راه حلهای مختلفی دارد از راههای وقت گیر و زمان بر باید راه کدنویسی را در پیش بگیریم.
یکی از راههای به وجود آمدن این مشکل فایلهای فارسی ساز ویندوز است که نسخه های مختلفی دارند. برای حل این مشکل می توانید از فونت های اصلی ویندوز مثل Tahoma استفاده کنید یا اینکه از فونت هایی که اول آنهاB است همچنین می توانید از فونتهای B zar و یا B zar , B Lotus , B Nazanin استفاده کنید.
اگر با اینکار مشکل حل نشد باید ویندوز خود را عوض کنید و در طی مراحل نصب ویندوز زبان فارسی را انتخاب کنید خوب است بدانید در اکثر مواقع این مشکل زمانی به وجود می آید که زبان فارسی را از داخل محیط ویندوز انتخاب می کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه