امروز یکشنبه 15 مهر 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

 فایل های اکسل بزرگ که تعداد زیادی شیت و فرمول های پیچیده دارندد ممکن است  بعد از مدتی حس کنید حجم فایل اکسل خیلی زیاد است و سرعت فایل پایین آمده است. این مشکل   خیلی آزار دهنده می شود و عملاً  کار با فایل مشکل می شود

 برای رفع این مشکلات در اکسل راهکار های زیادی وجود دارد                                                             درآموزش امروز با ما همراه باشید

  1. استفاده بیش از حد از توابع Volatile  در اکسل: توابع Volatile توابعی هستند که با هر بار محاسبه مجدد ورکبوک آنها هم مجدداً محاسبه می شوند. برخی از این توابع شامل RAND، RANDBETWEEN،NOW،TODAY،OFFSET،CELL،INDIRECT می شود. حالا اگر از این توابع در فایل زیاد استفاده کرده باشید احتمالاً می توانید حدس بزنید با هر بار تغییر دادن مقدار یک سلول چه بلایی سر فایلتون میا ید. بنابراین بهتراست تا حد امکان از این توابع زیاد استفاده نشود و از توابع   Index، Sumif در اکسل  و … استفاده شود
  2. استفاده زیاد از Conditional formatting در EXCEL  : فرمول های موجود در Conditional formatting ها هم با هر بار محاسبه ورکشیت دوباره محاسبه می شود. بنابراین باید در استفاده از آنها هم دقت زیادی کرد.
  3. وجود سلول های بدون استفاده در شیت ها: گاهی ممکن است  سلول هایی که توسط اکسل به عنوان سلول های فعال یک شیت لحاظ می شود با سلول هایی که در شیت فعال هستند متفاوت باشد.

    برای اینکه متوجه شویم اکسل کدام سلول را به عنوان آخرین سلول فعال شیت در نظر گرفته است می توانیم از کلید ترکیبی ctrl+end استفاده کنیم. اگر سلولی که اکسل به عنوان سلول آخر در نظر گرفته اشتباه باشد باعث می شود حجم فایل بدون دلیل بالا رود.                                            برای حل این مشکل  باید سطرها و ستون های اضافه را انتخاب و پاک کنید. بعد فایل را ذخیره نماییم. این مساله بخصوص در مورد افزایش حجم فایل ها خیلی اثرگذار است.
  4. لینک کردن به سایر ورکبوک ها: لینک کردن یک ورکبوک به ورکبوک های دیگر باعث کاهش سرعت می شود. بهتراست تا جایی که امکان دارد اطلاعات را در یک ورکبوک قرار دهید یا تا جایی که امکان دارد به ورکبوک های خارجی کمتری لینک کنید.
  5. وجود شیت های بیش از حد: بهترست  تا حد ممکن ورکبوک هایی که می سازیم تعداد شیت های کمتری داشته باشد. این مساله هم در افزایش سرعت فایل اکسل بی تاثیر نیست.

رعایت موارد بالا در تهیه فایل های اکسل به خصوص موارد 1 و 3 تا حدود زیادی می تواند به افزایش سرعت فایل های اکسل و کاهش حجمبسیار تاثیر گذار باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه