امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tarfandha.cloob24.com
0

هدف از این آموزش  معرفی ابزاری برای ترجمه متون به زبان های مختلف نیست بلکه در این مطلب ما قصد داریم روشی را بیان کنیم که در آن با استفاده از فرمت سلول  یا تابع Textدر اکسل  سلول تاریخ را طوری تنظیم نمایید که روزهای هفته را به زبان های مختلف برایتان نمایش دهد.

در ادامه خواهیم گفت چگونه این کار قابل انجام است…

 

ابتدا در یک سلول تاریخ میلادی را وارد نمایید.(برای درج تاریخ جاری میلادی می توانید از تابع Now() استفاده کرده یا با زدن کلید ترکیبی Ctrl+; تاریخ جاری را در سلول انتخاب شده درج نماییم.)

 

 

اکنون سلول مورد نظر را انتخاب کرده و پس از کلیک راست روی آن گزینه Format Cells را انتخاب نمایید.(همچنین می توانید با زدن کلید ترکییبی Ctrl+1 وارد این قسمت شوید)

 

 

در پنجره فرمت سول ل نمایش داده شده در تب Number گزینه Custom را انتخاب کرده و در قسمت سمت راست پنجره در کادر Type عبارت dddd را تایپ نمایید.

 

 

حالا فقط یک کار دیگه مونده تا سلول مورد نظرمون نام روز رو به زبان مورد نظرمون نشون بده به عنوان مثال اگر میخواهید روز به زبان فارسی نمایش داده شود می بایست کد را به صورت زیر وارد نمایید.

dddd [$ -0429]

 

 

اما حالا میخواهیم روزهای هفته رو به یک زبان دیگه ببینیم، ابتدا فرمتی که در بالا گفته شد رو توضیح میدم که چی هست. فرمت کلی کد به صورت زیر است:

dddd [$ -LCID Hex Code]

LCID Hex Code در حقیقت یک لوکال کد هست که مایکروسافت برای هر کشور در نظر گرفته است. پس در کد فوق فقط کافیه بجای این عبارت کد کشور مورد نظر رو وارد کنید تا روز رو به زبان اون کشور ببینید

 

توجه کنید این کد می تواند بسیار مفید باشد چون وقتی شما فقط dddd رو در کد وارد می نمایید نمایش روز به زبان سیستم شخص استفاده کننده بستگی دارد و اگر در سیستمی زبان دیگری تنظیم شده باشد به همان زبان روز نشان داده می شود اما وقتی ما میخواهیم روز فقط به زبان مورد نظر ما نشTextان داده شود حتی اگر زبان پیش فرض سیستم شخص دیگر استفاده کننده زبانی غیر از آنچه ما میخواهیم باشد با استفاده از کد فوق می توانیم مطمئن باشیم که فقط به زبانی که ما میخواهیم نمایش داده خواهد شد.

مورد دیگری که می توان از این کد استفاده کرد در تابع Text می باشد. به این صورت که کد مورد نظر را به صورت زیر درون تابع text قرار می دهیم:

=text(a1,”dddd [$ -0429]”)                                            

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه